Alla inlägg den 12 januari 2012

Av kimsdogblogg - 12 januari 2012 16:13

 Idag var det inte väder att ens skicka ut en hund, men vi var tvugna. Matte skulle gå ut med en annan hund i dag, nämligen Frasse som hon är dogwalker åt ibland. Frasse är en ung golden. Vädret var inget vidare, väldigt blött, så matte tycke synd om mig som är liten. Men hon är faktisk ganska fyndig, hon tog en gammal ryggsäck, bar den på magen och lät mig sitta i den. Hon sa att det var precis, som när man bär människorvalpar i en bärsele. Lite pinsamt, men ganska skönt.


 

Frasse


Frasse visade sig vara en sån där jättestor kille med basröst och skäggstupp. Jag blev först lite rädd för honom, men sen när han hade sprungit av sig det värsta, ville jag också vara med och lattja. Kul att få vara med en stor grabb.


Men sen när vi hade lämnat honom i hans hus och vi skulle gå hem hade jag blivit så hemskt blöt av allt regnande, så jag började att frysa så jag skakade och matte fick bära mig i väskan igen.


 

Då var det mycket skönt att komma hem i värmen. Matte torkade mig med en handduk, gav mig min lunch och sen sov jag jättelänge.


 


Vi hörs.

Kim

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards