Direktlänk till inlägg 9 april 2012

Jag ÄR en BC

Av kimsdogblogg - 9 april 2012 17:01

    

Det är jättemånga som stannar oss och frågar vad jag är för ras. När matte berättar att jag är en border collie, så säger nästan alla: ”Jaså, jag trodde de var svarta och vita.”


Så nu vill jag bara passa på att berätta att vi faktiskt kan vara vilken färg som helst, bara inte för mycket vitt. Min vackra bruna färg heter sobel och det finns massor att colliehundar som har den här färgen. Förresten säger matte att hon inte tagit mig för mitt utseendes skuld, utan för att jag är just Kim och hon älskar mig precis som jag är. Så det så!

 
 
Ingen bild

Gibbson

9 april 2012 20:17

Det är bra att du berättar för världen att bc kan vara andra färger än svartvita. När jag var liten frågade många min matte om jag var en St bernard.. Dock får jag många kommentarer om att jag är fin och det är alltid kul, får du också höra sånt? Det tror jag för vi är riktigt snygga med våran fina sobelfärg! Fast jag har ganska mycket mörkt och kallas därför skuggad sobel, men snygga är vi! Hoppas du har det bra brorsan! :)

 
Anki

Anki

9 april 2012 20:56

Härliga, fina Kim - det är klart att din matte älskar dig för den du är :)
Klapp klapp! ♥

http://ankistankar.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

9 april 2012 23:14

Jag tycker att ditt utseende är alldeles underbart! Ibland svarar hussen att jag är en Strassenpotpurri. Det låter lite finare än 4-vägskorsning... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Ovido - Quiz & Flashcards