Alla inlägg den 8 maj 2012

Av kimsdogblogg - 8 maj 2012 17:57

      

 Jag gillar att åka bil


I går fyllde jag ett ½ år. Matte säger att jag är på väg in i lymmel-åldern. Undrar vad hon menar med det?


Något konstigt börjar att hända, när jag kissar. Det börjar liksom att rycka i ena benet och det åker upp från marken. Matte lugnar mig med att det är helt naturligt. ”Snart”, säger hon, ”kommer du att lyfta benet ännu högre”. Konstigt! Varför är det på det viset.


 

Frasse och jag busar


Fortfarande är min bästa vän Frasse. Han är stor och jättesnäll. Och rolig att leka med. När vi går till Frasse, så brukar jag alltid springa i förväg, för jag kan knappt vänta tills vi får leka. Vi brukar träffas 1 – 3 gånger i veckan. Tur att jag har Frasse, nu då Smilla inte finns längre. Hoppas hon har det skönt i hundhimmelen.


  

Simson och jag leker med en pinne


När vi åker till Nynäshamn har jag ju även snälla Simson att leka med. Han är en avlägsen släkting till mig, säger matte. Han har BC i sig, men sen har han även lite Berner Sennen och Labrador inblandat. En riktig cocktail! Spelar roll, huvudsaken är att han är trevlig, tycker jag.


 

 

Mattes valp, Klas, är Simsons husse. Han är jätterolig. Vet precis vad hundar gillar.



Ovido - Quiz & Flashcards