Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Jag kan

Av kimsdogblogg - 17 maj 2012 08:37

   


Matte och jag brukar ofta hålla på att träna små roliga saker och nu ska jag visa lite av det jag lärt mig.


Jag kan förstås de vanliga sakerna som ”sitt och hit” och sånt; men jag har lite mera på min repertoar också. Och mer ska det bli, påstår matte.


 

Här visar jag ligg, det är en tråkig övning, som jag tycker man kan vara utan. Om den dra ut på tiden, så brukar jag visa en annan specialitet, som jag lärde mig ganska tidigt, jag rullar runt.


 


Alldeles nyligen lärde jag mig att skälla på kommando. Det tog ett tag innan jag förstod vad matte menade, men nu kan jag. Fast ibland föredra jag att småmumla i stället, jag är liksom inte den högröstade typen. Brukar inte ens skälla, när det ringar på dörren. Man ska inte ta i för mycket i onödan, tycker jag.


   


Det här är också en ”gammal” grej, slalom mellan benen. Busenkelt!


 


Samma övning går att göra mellan stolpar.


 


Jag tycker det är kul att hoppa, matte säger att jag har fjädrar i benen. När jag ser en stor sten eller en parkbänk hoppar jag upp på den, det brukar alltid ge utdelning i form av en godis från matte.


 


Här hoppar jag över hennes arm.


   


Och här över ett litet staket.


   


En ganska ny grej, som Lill-matte lärt mig, är att hoppa upp i famnen på henne och matte.


 

  

Jag älskar Lill-matte, vi har alltid så roligt. Visst syns det?


 


Sen kan man ju också hoppa upp på möblerna.


 


Som den BC jag är, så är jag duktig på att smyga också.


   


Jag har blivit jätteduktig på att lyfta på benet, när jag kissar. Fast om jag är JÄTTE-kissnödig, så tar jag den goda gamla varianten med alla fyra ben i marken.


   

I går, när vi gick i skogen, kom en liten söt border terrier-tjej. Hon luktade jättekonstigt mellan benen där bak. Och ganska gott. Jag blev liksom lite konstig. Undrar vad det var?


Jo minsann, det händer saker!



 
 
Ludde

Ludde

17 maj 2012 23:07

Det tar sig! Vissa saker kan du till och med bättre än jag! Jag kan till exempel inte hoppa upp i famnen på matte eller husse! Eller snarare, jag skulle kunna, men då fick jag nog börja leta efter en ny. Du verkar i alla fall ha lärt dig det viktigaste. Lyfta på benet och nosa på tjejer... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Anki

Anki

18 maj 2012 06:50

Så duktig du är! Nästa agilitystjärna på uppgång kanske :)
Ha det bra fina, fina Kim!

http://ankistankar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Ovido - Quiz & Flashcards