Alla inlägg den 27 maj 2012

Av kimsdogblogg - 27 maj 2012 18:33

   

 

 

 

 

Massor av mandelblom


Dagens promenad gick runt Angarnssjöängen, matte påstod att det var vackert. Det fanns nästan överblommade gullvivor, violer och mandelblom. Någon kattfot såg vi inte. Inte vet jag om det var vackert, men det fanns många nya lukter och annat kul.


   

Men en sak förstod jag inte, när jag gick under ett staket med ståltråd, så fick jag världens smäll över ryggen. Det var inte matte eller husse, för de var längre bort. Jag vet inte vad det var, men hädanefter tänker jag akta mig för ståltrådsstaket.


 

Vi såg både tranor och gäss samt en massa kor som stod och glodde på oss...


   

... blå sländor av någon sort...


 

... och en massa fågelskådare.


 

Det fanns härliga lerpölar att trampa i...


 

... och sen rullade jag av mig det värsta.

  

   

Sen, efter vi gått runt hela sjön, åkte vi hem. Gissa om jag var törstig!



Ovido - Quiz & Flashcards