Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

En liten gullig historia.

Av kimsdogblogg - 23 juli 2012 08:53

   

En äldre dam med gångsvårigheter och en dito liten hund tittade på oss, när vi tränade agillity (eller hur det nu ska stavas).


 

 

Hon berättade att den lilla hunden var 17½år. Oj, säger jag bara! Det är respekt det! Hon berättade också att han aldrig lärt sig någonting, han kunde verken sitta eller ligga. Pyttsan! Elementärt! Det lärde jag mig första veckan hos matte.


 

Men Ia (Ingela), som är instruktör, tog tag i det och vips så satte han sig och gick genom tunneln. Den äldre damen blev så rörd, att hon grät.


Min matte gråter aldrig, när jag gör så, hon skrattar på sin höjd.

 
 
Ludde

Ludde

23 juli 2012 09:58

Tydligen har vissa människor svårt att lära oss hundar vissa saker. Tänk att dom inte fattar att vi kan allt vi vill! Bra att den gamla damen fick lite hjälp av la. Nu kanske hon kan lära sin hund fler saker. Det är aldrig för sent... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Anki

Anki

25 juli 2012 16:35

Vilken underbar liten berättelse :) Visst kan man lära gamla hundar sitta!
Puss på nosen och klapp klapp

http://ankistankar.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

15 augusti 2012 21:03

Men så gott!
Vilken söt liten "farbror";D
Ramlade in här från Luddes, bl.a för att jag ju måste kolla in en med samma namn som min "storebror" Kim, korthårstax som levde för länge sedan (1962-76)
Du är förresten attans tjusig i babymössa/hätta nedan!:)

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Ovido - Quiz & Flashcards