Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Besvärligt

Av kimsdogblogg - 13 december 2012 13:42

    


 

Simson och jag gillar snö


Snö är ju roligt. Man kan pulsa och rulla sig i den, men det finns en och annan nackdel också. Om det är ordentligt kallt får jag hårda isklumpar under tassarna och mellan trampdynorna. Det är inte alls skönt. Kan någon tala om för matte hur hon ska hindra detta?


   

Kolla så det blir!


 
 
Ludde

Ludde

13 december 2012 19:59

Mina tassar gnider dom in med tassalva när dom kommer ihåg, och då blir snöklumparna lite mindre. Förpackningen ser ut som "försvarets hudsalva", ett sånt där grönt plaströr där man trycker i botten... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Melody

Melody

14 december 2012 19:07

Den där salvan provade matte på Shakira, hon satte sig och slickade på tassarna så det fungerade inget vidare. Värsta här är allt salt som de vräker ut på trottoarerna och gatorna. Det gör ont i tassarna det!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

 
Marketta

Marketta

16 december 2012 22:35

Jag och en klubbkompis har beställt nåt som heter Vacker tass. Vet inte vad det är för nåt, men vi beställde varsin flaska. Skall prova det. Vi får den efter jul nån gång. Jag får väl tala om hur det går.

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Gibbson

Gibbson

27 december 2012 19:58

Min matte har en sprayflaska med strandbodarnas impregnering som förhindrar snöklumpar och isbildning på tassarna. Det funkar jättebra på mina tassar. Matte såg dock nyss att det är vatten i impregneringen och det som har vatten i sig är egentligen inte så bra att smörja på direkt innan promenad eftersom det då blir kallare och tar hårdare på tassarna. All impregnering och insmörjning (försvaretshudsalva) sker nu mer när vi redan har varit ute.

Men strandbodarnas impregnering fungerar jättebra på mig, annars har jag hört att babyolja ska fungera bra.

God fortsättning!
/Gibbson

http://joshameegibbs.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Ovido - Quiz & Flashcards