Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Vilken natt!

Av kimsdogblogg - 1 januari 2013 09:07

 Det har mullrat hela veckan, men i natt kulminerade det. Jag befann mig mitt i ett inbördeskrig, hela världen släppte alla bomber och långdistansroboter som fanns i vapenarsenalen.


Matte verkade dessutom ha förhandsinformation om vad som skulle hända. Hon lämnade stackars husse ensam hemma och tog med mig till jobbet. ”Det är i det närmaste ljudisolerad där”, sa hon.


Men det kan hon säga med sina usliga människoöron, hon skulle bara veta hur det är att ha superhörsel och en sensitiv själ. Jag tyckte det var förskräckligt; men som den väluppfostrade hund jag är, så behärskade jag min panik och tog i stället beteckning under matbordet.

   

Fram på morgonsidan, när bombardemanget verkade ha gått över, vågade jag mig fram och kunda övervaka att matte delade rätt medicin till rätt patient.

   

Fy tusan, vilken natt! Hoppas att människorna aldrig mera hittar på såna dumheter.


 
 
Anki

Anki

1 januari 2013 10:07

Ja, du Kim... det är inte alltid bra att ha superhörsel... Om jag fick bestämma så skulle inte vanligt folk få smälla av raketer och fyrverkerier så som de gör - typiskt ouppfostrat att skrämma både folk och hundar... och katter med förresten!
Här var det tyst och lugnt... inga raketer alls :)
Hoppas det har lugnat ner sig med smällandet hos dig idag.
Önskar dig ett bra nytt år med många roliga påhitt från din snälla matte :)
Klapp klapp

http://ankistankar.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

1 januari 2013 15:05

Smart att vara på jobbet en nyårshelg! Under matbordet var väl inte så dåligt ställe. Man hoppas ju att någon kom och satte sig där med lite mat. Alltid faller det väl ned någon liten bit. Själv låg jag mest på golvet vid soffhörnet så jag hade full koll på matten och hussen. Det trillade ett och annat där hela kvällen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Marketta

Marketta

6 januari 2013 20:40

Ja, usch för detta hemska smällande. Mamma som låg på lasarett över nyår vaknade mitt i natten och trodde att det var krig :o . Det är inte rolig för vare sig fyrbenta eller tvåbenta.

Ha en god fortsättning
Colliekompisarna

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Ovido - Quiz & Flashcards