Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

Hjälp...

Av kimsdogblogg - 4 januari 2013 17:45

... jag ändrar färg.

I höstas fällde jag för första gången min päls. Jag är inte riktigt klar med allt; jag släpper ännu lite ull från mina bakbyxor, som matte då och då får damsuga upp från golvet. Men nu börjar jag få jättefin päls på ryggen. Det är så konstigt, de nya pälsen av långa täckhår verkar vara svart. Håller jag på att byta färg?

   

 

Ska jag se ut så här, med röd rumpa och svart rygg? Det ser ju ganska löjligt ut, jag vågar snart inte visa mig för alla kompisarna.

 
 
Ludde

Ludde

4 januari 2013 23:45

Var inte orolig! Det är bara snyggt att vara flerfärgad. När jag var valp var jag så svart så jag blev kallad Sotis. Nu är jag både grå och svart med vitt bröst. Jag skulle gärna ha lite rött där bak också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

5 januari 2013 01:04

Är du lite bichon havanais kanske? De lär kunna byta färg tills de är sisådär 5 år!
Nä... I vilket fall tycker jag att du är supersnygg precis som du är just nu! Den andra bilden på din rygg... Vilken underbar färgblandning!
SV
Först: kul att du hittade oss! Och så tacka matten din för tips! Googlade, men då stod det att typiskt för det där symptomet var att det INTE pirrade i lillfingret - och höger lillfinger är värst här... (Lite nöjd faktiskt, för jag vet de som opererats för karpatel o handarbete varit puts väck... Paniiiiik här!)
PUSS på dig, namne till min storebrorstax!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Skapa flashcards