Alla inlägg den 16 januari 2013

Av kimsdogblogg - 16 januari 2013 15:01


   

Snälla Silke är mjuk som - just silke


Hemma har vi tre katter. Claudia, som är 18½ och bestämmer allt, men hon är väldig lomhörd som tur är, så henne kan man lura. Sen har vi Milou, som är 15 och lurvig som en hårboll, och sist Silke, 12 år, som är ganska snäll och låter mig lukta på henne. Så kom inte och säg att jag inte kan umgås med katter.

   

Mimmi håller mig under strikt uppsikt


Men i Nynäshamn hos en av mattes valpar (som själv har fyra valpar) finns också en katt, Mimmi. Henne blir jag inte riktigt klok på. Hon är både nyfiken på mig och lite rädd för mig. Om jag ligger å sover där, så smyger hon sig på mig bakifrån, men om jag är vaken så vågar hon inte komma fram å hälsa. Om vi råkar mötas nos mot nos, så morrar hon mot mot mig. Det är inte lätt att ställa in sig hos henne.

   

Bäst att förhålla sig lugn  - stay cool alltså!

Ovido - Quiz & Flashcards