Direktlänk till inlägg 28 juli 2013

Skola mitt i sommaren

Av kimsdogblogg - 28 juli 2013 08:12



Vissa har sommarlov nu, andra går i skolan under sommaren också. Och det är mattes fel. Fast jag förlåter henne, vi har haft jättekul. En veckas rallykurs är till ända, vi har tränat alla klasser utom nybörjare.


Nähä, nu är man inte förstagluttare längre, man får vara med bland de stora grabbarna. 3 timmar om dagen har vi tränat i ur och skur. Egentligen bara i ur, för det var endast en dag som det var dåligt väder. Vi slapp regn, men det var bara 15 grader. Övriga dagar var det mycket varmt, de två sista dagarna 30 grader. Puh! Tänk själva att jobba hårt i tropisk värme och inte kunna ta av kläderna. Människorna har det bra på det viset.


Men alla gjorde sitt bästa, både hundar och människor. Och inte minst vår kära fröken, Carola. Hon var jättesnäll, alltid glad och kelig. Jag fick flera klapp på huvudet. Här nedan får ni se hur vi slet (det var den kalla dagen som synes på kläderna).


   

Jeppe med matte. Eller tvärtom.


 

 

 

Tintin och bihang


 

Här ser man även Carola, vår fröken


 


 

 

Här försöker Marianne lära Raija hur man räknar till två


 

Raija försöker förstå vad matte menar


 

Det fanns tid för pussar också


   

Göran och Junior kopplade av emellanåt


       

Oscars visar platsläggning


 

Och här sitter jag mitt i smöret


Efteråt brukade matte låta mig leka med Raija, en tjusig vit herdehund


             

Vi blev nog lite kära, för vi hade svårt att låta bli varandra, när vi pluggade.


Sen blev matte lite konstnärlig och skulle ta porträtt.

       


En givande vecka var det i alla fall.

  
  

 
 
Laika

Laika

29 juli 2013 19:35

Fast din skola ser ju ganska rolig ut :D Massor med kompisar också, så trevligt. Matte säger alltid att jag faktiskt skulle kunna lära ett och annat även i mina gamla dar, men det vet jag inte om jag håller med om, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

29 juli 2013 21:24

Värst vad många trevliga jyckar du gått i skolan med! Jag tror att du var mer intresserad av Raija än av lektionerna! Hon verkade gilla dig i alla fall... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Sanna

Sanna

30 juli 2013 14:31

Ni slapp ju regn åtminstone. Superfina bilder och så skarpa porträtt. Du är duktig du att fota ser jag.

Ha det finfint nu och hoppas träningen ska ge gott resultat vartefter också.
Kram/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Ovido - Quiz & Flashcards