Direktlänk till inlägg 10 september 2013

Jag ligger i

Av kimsdogblogg - 10 september 2013 16:44

 

Nu är vallningen snart slut för den här gången. Matte tycker inte, att jag är så duktigt på det här med att samla in fårskallar, hon säger att jag är alldeles för snabb, men det är mitt sätt att jobba, hon får väl vänja sig, vet jag.


I söndags var vi med i rallylydnads-KM. Matte skötte sig så där. Hon sprang där hon skulle gå, hon klappade mig på plan och en massa annat klumpigt. Hon har inte nerverna under kontroll som jag har. Plus att hon trampade mig på tassen och petade mig i ögat. Klumpigt! Nå jag, hon är ju i alla fall snäll.


Vi håller även på med att bli bäst på agitily. Det är superkul, här får jag användning för min ovannämda snabbhet samt styrka, och smidighet. Passar mig kanon!


 

Däcket - nema problema


 

Jag börjar bli riktigt snitsig på slalomen, nästan som proffsen.


 

   

Tunnlar är  lattjo


Det här är en favorit

 

Man måste vara på topp hela tiden.

 

 

Och minst en tass på röda området både upp och ner.


 

 

Det här blåa repet är en bit av en ankarlina, som matte fixat åt mig. En favorit, att få leka med det, är min bästa belöning. Godis går förstås också bra.



 
 
Laika

Laika

10 september 2013 20:48

Hmmm, låter lite som att ni kanske ska hitta på en aktivitet till matte också, en där du kanske lär henne lite lydnad så att det blir ordning på henne när du ska springa din bana, utan att hon hamnar i vägen menar jag. Fler fingrar i ögonen vill man ju inte ha precis :)
Ser jätteskoj ut det där.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

10 september 2013 22:35

Agility kanske går bättre när inte matten behöver kunna så mycket... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Skapa flashcards