Direktlänk till inlägg 14 september 2013

I onsdags var sista gången på vallningskursen

Av kimsdogblogg - 14 september 2013 19:08

- för den här gången.


Jag har ju, än så länge, räknats som ”klassens buse”, eftersom jag är så het av mig. Fåren har redan, när de sett att det är min tur, börjat att skena. Men då, i onsdags, var det som om det tändes ett ljus, jag insåg plötsligt vad matte begärde av mig.


Nu förstår jag! Tänk om matte hade sagt det med én gång. Jag ska alltså inte rusa fram och sprida flocken. Jag ska försiktigt smyga fram, så att fåren sakta rör sig framåt. Lugn matte, jag fattar nu!

     

På dessa bilder har jag säkerhetslina, det hade jag inte i onsdags. Jag lirade på fri tass så att säga.


      

Sista turen, gjorde jag så bra ifrån mig, att vi fick spontana applåder, det har aldrig hänt förut.Och vår fröken berömde både matte och mig. Matte har varit glad hela veckan ända sen dess. Tänk att det ska så lite till för att glädja henne.


 

Här ser ni en av de andra vallarna, det här är Fanny, som kopplar av mellan passen. Söt tjej förresten!


Nu gäller det bara att hålla kunskapen vid liv. Är det någon, som har några förrymda får?

 
 
Laika

Laika

16 september 2013 20:03

Men så spännande och verkligen bra jobbat av dig. Du har ju varit duktig hela tiden, inte ditt fel att mattes info inte kom fram rätt till dig, hihi. Du kan ju träna på... säg matte kanske, nu när det inte blir fler får på ett tag. Jag tror nog din matte skulle tycka om att bli vallad :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Skapa flashcards