Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Inte med flit

Av kimsdogblogg - 31 januari 2014 06:51

 


Här om dagen gjorde jag mig ”persona non grata”. Matte hade tagit den långa linan för att jag skulle kunna springa relativt lös, fast under kontrollerade former, när vi gick på vår lilla, glest trafikerade väg. Jag har ju min benägenhet för att valla allt som rör på sig och bilar är inte undantagna om jag får tillfälle.


Då kom postbilen, den gula smörklicken, och jag stod stilla intill matte, eftersom hon sa att jag skulle göra så. Men när den hade passerat och var en bit bort, släppte mattes fokusering och jag såg min chans - jag drog i väg efter bilskrället. Jag visst ju inte att matte hade en ögla av linan runt ena benet och att hon stod på en isfläck. Det visste inte matte heller. Följden blev att matte gjorde en vacker vurpa. Det hjälpte inte att jag gjorde allt för att trösta och be om förlåtelse. Aj, aj, aj, va hon var arg på mig.


Sen dess klagar hon på en sträckning i ena ljumsken och svårt att gå i rask takt. Det gör hon, tror jag, bara för att jag ska få dåligt samvete.

 
 
Ludde

Ludde

31 januari 2014 09:49

Ja, ibland klantar människorna till det för sig. Det var som när jag fick syn på ett par rådjur på kvällsrundan och husses axel hoppade ur led när han inte hängde med. Det blev lite ensamt hemma medan han och matte satt på akuten. Tur att din matte klarade sig bättre... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

31 januari 2014 20:16

Skoj att hitta ytterligare en bloggande hund.
Jag hittade hit från min gamla kompis Ludde

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Gibbson

Gibbson

3 februari 2014 10:04

Ojoj, så det kan gå. Min matte ligger hemma och är sjuk just nu så jag pussar extra mycket på henne för att vara snäll men då gnäller hon bara över att hon inte kan andas eller att jag står på henne.. Jag försöker ju bara vara snäll liksom.

http://joshameegibbs.wordpress.com

 
Laika

Laika

3 februari 2014 21:51

Ojdå, synd om båda er låter det som. Kanske mest synd om dig om matte nu försöker ge dig dåligt samvete med värk i ljumsken... Så typiskt de tvåbenta.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Ovido - Quiz & Flashcards