Alla inlägg den 1 april 2014

Av kimsdogblogg - 1 april 2014 08:02

 


Matte är bra, hon står för fasta principer, ordning och reda, går inte att muta, henne lurar man inte. Husse däremot, honom kan man manipulera. Jag kan lura honom precis dit jag vill (apropå dagens datum), han är hur lättlurat som helst. Sitter jag och ser hungrig ut, så låter han mig alltid smaka en bit. Och han är snäll också, om matte är trött, är det husse som går ut med mig.


   

Häromdagen, när det var fint väder, gick vi först en promenad vid Kyllaj, sen satte vi oss på en klippa och husse muttrade något om att han skulle ha tagit med fika, medan matte for runt i landskapet med kameran.

 


Jag hittade en pinne som jag visade för husse och han beundrade mig och sa att jag var jättestark.

   

Innan vi åkte hem passade jag på att tvätta tassarna och magen, för matte sa att jag hade kissat på magpälsen och luktade illa. Hmmmf! Det är ju det som är den fina hundparfymen. Sånt klagar husse aldrig på.

 

Ovido - Quiz & Flashcards