Direktlänk till inlägg 23 maj 2014

Åååå hopp!

Av kimsdogblogg - 23 maj 2014 08:15

På tisdagar brukar det vara träning på brukshundklubben i Slite. Tyvärr har jag missat några gånger, dels har jag varit på vallning, dels har matte jobbat. De kör mest lydnad och om lydnad tycker jag så där. Det är faktiskt ganska tråkigt, det händer inte så mycket.


Tackar vet jag agility. Där är det fart och fläkt.

   

Här går jag plankan. Den smäller så härligt, när den går i backen.


   

Slalom är en av mina paradgrenar. Jag kan gå den med både lill-matte och stor-matte.


   

Sen är det olika former av hopp. Matte hon hinner knappt med.


 

Sist av allt får matte en puss o kram, det är ett krav från hennes sida.


 
 
Ludde

Ludde

23 maj 2014 09:04

Det verkar mycket roligare att träna matten i agility än att försöka lära henne lyda! Klart hon ska ha puss och kram om hon är duktig... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Laika

Laika

23 maj 2014 23:00

Vad fint du balanserar där på brädan :D Du är ju riktigt duktig på massor ju, lite som jag då, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

24 maj 2014 13:40

Åh, vad du är duktig - upp på en bräda skulle nog inte ens matte få mig. :)
Men nog fattar jag att agility är roligare än lydnad... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Garbo

Garbo

24 maj 2014 19:54

Jag gillar agility fältet jag också. Tränar inte på riktigt, men har väldasn kul. Dom där tuberna har blivit lite trånga!:-)

http://boompanetamwkh

kimsdogblogg

25 maj 2014 08:39

Träna är roligare än tävla, det tycker min matte i alla fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Ovido - Quiz & Flashcards