Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

Massor av blommor

Av kimsdogblogg - 16 juni 2014 10:58


I lördags började trädgårdsveckan här på Gotland. Husse och matte tycker sånt är kul och då får jag följa med, vare sig jag tycker om det eller inte. Som tur är, så tycker jag oftast det är kul.


 

Det började i Botan (Botaniska trädgården i Visby), där det hölls tal. Det är ju egentligen mördande tråkigt, men nu råkade vi hamna bredvid en söt liten dam med krulligt hår, så då var det genast mycket roligare. Hon var lite rädd för stora burdusa hundar, så jag gjorde mitt bästa för att vara snäll, försiktig och timid. Kolla själva hur jag gjorde mig till för hennes skuld.

 

    

   

Hon föll för min oslagbara charm och vi hade mysigt den stund människorna stod och lyssnade på talet.



 

Sen gick vi runt i olika trädgården i innerstan och trots att det inte var speciellt roligt med alla rosor och fikonträd, så var det flera människor som brydde sig om lilla jag. Vissa människor vet precis vad en hund behöver, som till exempel att blir klappad på magen. Det uppskattar jag skarpt.

 


Det fanns även en katt där, men den lyckades jag inte charma, den var iskall och hård - som gjuten i sten.


 

Tyvärr fick jag inte följa med in på restaurangen, när husse och matte blev hungriga, jag fick sitta i bilen hungrig och uttråkad. Snacka om orättvisa! Hundombudsmannen hallåååå!

 
 
Ludde

Ludde

16 juni 2014 16:21

Ett sånt där krulltroll är väl tusen gånger roligare än buskar och blommor! Klart att hon valde dig framför alla andra... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Aamor

Aamor

16 juni 2014 19:51

Oj så bra du ä på att flörta, hihi! Jag brukar lägga mig platt på marken och vifta på svansen så högt upp jag kan - funkar oftast, hihi!
De tvåbenta är ju roligast på en sån rundtur och särskilt när vi vill hälsa och klappa!

Nosbuff

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Laika

Laika

17 juni 2014 21:05

Vad rar och snäll du är med andra vovvar, alla stora hundar och små för den delen med borde vara lika försiktiga vid möten. Jag har en liten hund här i området som brukar attackera mig och försöka bita mig i svansen. Den gillar jag inte alls, den vovven är inte snäll med nån.
Attan vad den katten verkade hård, kanske stelnade den av skräck?

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Trulsa

17 juni 2014 22:23

Kim fine kille! Det var kul att träffa dig. Tänk att vi sågs idag med men då var det tuppen som fick mig att tända till, inte så bra...
Han överlevde minus några stjärtfjädrar... du skulle ha sett mig "in action". Husse fick nästan hjärtslag, matte med faktiskt.

kimsdogblogg

18 juni 2014 21:50

Hallå snygging!
Jag vet precis hur det känns, jag nackade en ekorre här om dagen till mattes förskräckelse.
I morgon ska vi titta på flera trädgårdar, säger husse. Vi kanske syns flera gånger.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Ovido - Quiz & Flashcards