Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av kimsdogblogg - 19 augusti 2014 12:24


 

Här la båtarna till förr i tiden. Cementen i Slite syns i bakgrunden.


Inte så långt från där vi bor, finns ett fint ställe som heter Barläst. Här är flera gamla kalkugnar och en utskeppningshamn för kalk. Numera är alting historia. Stället finns bara kvar för turistarna.


 

Det blåser rätt bra här, när vinden ligger på från syd


Här på ön har turisterna nästan helt försvunnit. Det finns bara några penssionärer och utlänningar kavr. Annars är det nästan helt tomt på turister. Skönt! Då får man ha sina ställen för sig själv.


    

Kapten Kim på komandobryggan


   

Lite vind hindrar naturligtvis inte mig från att bada

 

 

Sen gäller det att komma så nära matte och husse, att jag kan skaka av mig på dem


Bäst av allt: Matte brukar släppa loss mig mycket mera, när vi är alldeles ensamma. Då kan jag rusa runt och göra av med all energi.

Ovido - Quiz & Flashcards