Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av kimsdogblogg - 12 oktober 2014 09:20

 

Husse och matte var på museum i går. Jag fick inte följa med, utan fick sitta i bilen. Taskigt tycker jag!

Som kompensation gick de en promenad med mig på väg hem. Inte så långt med det var kul ändå, för det var en massa kor som sprang i hagen.


 

Personen på bilden har inget med texten att göra

 

Men så upptäckte matte plötslig att vi var inne i kohagen och tjuren, som var nästan dubbel så stor som korna, stod och glodde på oss och då ville hon gå till bilen. ”Fegis”, sa jag, ”jag kan ju skydda er”.  Men hon var envis och husse och jag fick göra som hon sa.


Men sen, när vi kom hem, gick hon en riktig l - å – n - g promenad med husse och mig. Hon vet vad en husse och en hund behöver.

Ovido - Quiz & Flashcards