Direktlänk till inlägg 26 november 2014

Kampen mot vågorna

Av kimsdogblogg - 26 november 2014 18:49

Här om dagen var det stormbyar här på Gotland. Morgonen efter åkte vi, matte och jag till Smöjen. Matte fotade och jag var den som agerade i bilderna- Om ni tycker att bilderna är fina, så är det min förtjänst säger matte.


     

Först rusade jag fram och bet i vågorna...


    



 

        


... det var en hopplös kamp de tog aldrig slut.  



 

Men sen insåg jag att de aldrig tog slut och då lugnade jag ner mig lite.

       


Då och då fick jag en kallsup och fick skaka av mig vattnet.

 
 
Ludde

Ludde

26 november 2014 23:09

Men hörru! Det där såg ju rent livsfarligt ut! Jättefina bilder med med såna där vågor hade inte jag varit med på ett enda foto... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kimsdogblogg

26 november 2014 23:39

Ha, de där små vågorna är en baggis. Jag gav dem på moppo.

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

27 november 2014 09:53

Härliga bilder! Sådana vågor undrar jag om Vätternhavet kan åstadkomma.

http://hanskhjo.blogspot.se

 
Laika

Laika

27 november 2014 21:05

Herre jestanes vilka fantastiska bilder, verkligen wow :)
Och jo, Kim... självklart gjorde du bilderna :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

 
Lotta & Bernergossarna

Lotta & Bernergossarna

30 november 2014 10:30

Makalöst fina bilder! (Duktig din matte är på att fotografera) Modigt gjort att ställa upp på den fotograferingen.. Med så stora lömska vågor.

http://www.minabernergossar.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

7 december 2014 17:05

Oj då först nu såg vi de här fantastiska bilderna!!
Urduktig matte som fotograferade och en fantastisk Kim son trotsade vågorna så modigt!!!
Kasper och Kaspermatte

http://kasperian2.blogspot.se

kimsdogblogg

7 december 2014 22:24

Matte rodnar blygsamt. Jg tar åt mig hela äran :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Ovido - Quiz & Flashcards