Alla inlägg den 1 januari 2015

Av kimsdogblogg - 1 januari 2015 08:15

Årsskiftet gick ganska bra. Trots att människorna envisas med att det ska låta illa på nyårsnatten, så klarade jag mig ganska bra från både stresspåslag, hjärtklappning och andnöd.


Tidigare år har ju matte tagit mig med till sitt jobb på Löwenströmska sjukhuset, där vi kunde tillbringa den värsta tiden i källaren. Där, längst ner under sjukhuset, var det nästan helt tyst, så då blev jag inte så störd av alla elaka smällare.


Men nu har vi ju flyttat till Gotland och matte jobbar inne i Visby och där inne small det som värst på hela Gotland, så dit kunde jag inte fara. I stället fick jag stanna hemma med husse. Matte kom i och för sig hem innan det värsta oljudet brakade loss, men det var ganska lugnt här i Hellvi i alla fall. Vi kunde höra bomberna vid fronten, men som väl var, var fronten flera kilometer bort. Redan vid kvart över tolv var det ganska stilla, så matte och jag kunde somna.


 

Sen sov vi hela natten. Skönt att bo ute på vischan.


  

Ovido - Quiz & Flashcards