Alla inlägg den 1 mars 2015

Av kimsdogblogg - 1 mars 2015 07:08

Vi var på fastlandet i förra veckan och hälsade på mattes släkt. En av mattes valpar, Moa, är särskild förtjust i att leka med mig.


 

Här ser ni hur hon försöker lära mig att slänga upp godis i luften och fånga det; men det går så där. Jag är bra på att slänga upp det i luften; men sämre på fånga det innan det ramlar ner på golvet.


 
  Hon förklarar för sin valp, hur man ska göra. Hur skulle det vara om hon förklarade för mig.


 

Först lägger hon upp det på nosen. Det går att lägga ganska många på min nos, för den är ju av den längre sorten.


 

Sen slänger jag upp det och det är då det skiter sig, om uttrycket tillåts. Alla godisar far åt olika håll och då är det svårt att sikta in sig på någon enstaka. Kanske borde hon försöka med én åt gången?


 

Till slut ger vi upp och jag får äta mig mätt i lugn och ro.


 

Efter den pärsen softar vi i soffan. Det är en av mina bästa grenar.


Ovido - Quiz & Flashcards