Alla inlägg under juni 2012

Av kimsdogblogg - 30 juni 2012 18:16

Här är två av mattes favoriter:

 

Av kimsdogblogg - 28 juni 2012 20:54

   

Denna vecka har jag min kompis Frasse boende hos mig, hans familj är på semester utomlands. Matte går långa promenader med oss och därutöver ligger vi mest ute i trädgården, när det är fint väder. Livet känns skönt med andra ord.


Fast Frasse är inte lika duktig som jag på att stanna på tomten. Han smiter i väg, om han inte är kopplat. Han springer inte, han bara går. Om matte ropar på honom, så hör han inte. Eller så är han smart och låtsas att han inte hör. Fast då får han också ligga kopplat hela tiden, så så himla smart är han trots allt inte.


Av kimsdogblogg - 16 juni 2012 18:10

   

Hur jag lärde mig att uppskatta vatten.


   

 

Första gången jag såg vatten var tidigt i våras, när isen försvann. Först tyckte jag det var lite farligt - och väldigt blött – men nu har jag lärt mig att vatten kan användas till mer än att dricka.


   

Man kan bada i det.

   

Och man kan springa i det så det stänker.

 

 

    

Man kan skaka av sig det. Gissa om matte skriker, om jag gör det här konststycket nära henne.


   

Man kan flyta på det (fast här torrseglar jag bara lite).

   

Man kan dricka det.

   

Man kan spegla sig i det.

   

Har ni hört sagan om den lilla sjö-hunden? En saga av en känd författare – i Danmark tror jag att den tilldrog sig???





Av kimsdogblogg - 14 juni 2012 06:08

 

 Matte och jag har varit på semester på Gotland. Jätteskönt! Långa promenader, ibland flera timmar, både på förmiddagen och eftermiddagen. Ibland blev jag faktiskt riktigt trött.


   

Men då vilade vi


   

och matte hade jättemycket tid att klia mig på magen


   

Sen har jag fått skåda odjuret. Eller snarare odjuren, för de var många. De luktade äckligt och bara stirrade på mig, jag tyckte inte alls om dem; men matte påstår att en border collie som jag, ska tycke om dem – får alltså.


   

Nä tack, jag önskar inte bekanta mig med sådan konstiga varelser. Jag trivs mycket bättre här uppe – i säkerhet.


Nästa gång ska jag berätta mera från Gotland.




Av kimsdogblogg - 3 juni 2012 09:43

   


Då gäller det att tänka positivt:


Behöver inte svettas och flåsa.

Gräset blir så härligt grönt och mjukt att rulla sig i.

Man behöver inte hålla bikiniformen (gäller tikar).

Det är myggfritt.

Pälsen blir så mjuk och len.

Det finns alltid vatten, när man känner sig törstig.


Fyll gärna på med mera!


Skapa flashcards