Direktlänk till inlägg 18 juni 2015

Hästtokig

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15

Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland benen på dem och då ser matte riktigt orolig ut. Skönt att veta vem som betyder mest.


 

I vintras fick jag följa med ut på ridturerna, men nu då alla djuren i skogen har fått ungar, får inte jag följa med. Detta efter att jag sprang efter en hare och var borta flera minuter. Men jag gjorde ju inte haren någonting, jag bara satte lite fart på den. Motion ska ju vara bra, sägs det.


Så nu och fram till hösten får jag vänta i stallet, medan hon är ute och har roligt. Orättvist, om ni frågar mig.

 
 
Ludde

Ludde

18 juni 2015 22:31

Bäst att vara lite försiktig när du går mellan såna jätteben... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Laika

Laika

18 juni 2015 23:31

Jag gillar nog hästar också, tror jag... fast jag skulle liksom inte riktigt vara så nära dom som du är. Jag kikar gärna på dom på andra sidan staketet och går de förbi mig med en ryttare på sig, så går jag snällt bara förbi. De långa benen på hästarna känns lite läskiga.
Klart att harar mår bra av motion, jag tror den var tacksam för den rundan den fick ;)
Glad midsommar!

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

30 juni 2015 00:14

Jag är en kvinna, mamma, fru. Men egentligen är jag inte skapt till att vara ensamhet. Har mina hundar. Har min sysselsättning på kommuns psyktrin och är ofta ledig på helgerna och vissa vardagar. Mina intressen ligger mest i djur, natur, sjön, promenad, skärgård m.m Medmänsklighet och omtanke är det viktigaste i livet. Tänk om några av mina bästa framtida vänner finns här. /mia2@home.se
Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Utvecklingstörning m.m
Snälla ni kom in och läs min blogg om mitt liv vetja!
Att vara annorlunda liv med diagnoser!
DELA OCH SPRID MIN BLOGG VIDARE!
DET SKULLE BETYDAR MYCKER FÖR MIG OM NI GJORDE DETTA FÖR MIN SKULL!
TACK I FÖR HAND!
miamiamia.bloggplatsen.se
mia2@home.se
Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Jag har: Autismspektrumtillstånd, Autism, ADHD, kronisk depression. För samarbete kontakta mig på: / mia2@home.se
Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda!
Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m
I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. Har haft ett hård liv!
miamiamia.bloggplatsen.se









http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

2 juli 2015 18:57

Passa dig för hästben Kim. Bakbenen. De är inte att leka med. Och håll dig lugn i skogen - ifall du får följa med. Det var ett evigt tjatigt förmanande. Jo

http://hanskhjo.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 7 juni 2015 09:11


    Å hopp!

Ovido - Quiz & Flashcards