Direktlänk till inlägg 18 april 2015

Fullt upp

Av kimsdogblogg - 18 april 2015 06:25

Vi har haft fullt upp härhemma, så jag hinner nästan inte blogga.


Matte har äntligen fått sitt länge önskade växthus.

 



Farbror Bertil har hjälpt matte och mig att bygga. Han är jättesnäll och dödsbra på att klia på magen.

 

Han blev så förtjust i mig, så han erbjöd sig att ta hand om mig, om matte ska åka bort.


 

Förr ordningens skuld måste jag väl berätta att även farbror Niclas hjälpte till.


Slutligen tog Farbror Bertil kort på matte framför växthuset. Det kallar jag service.  













 
 
Laika

Laika

18 april 2015 20:40

Åh vad härligt med ett växthus :) Hoppas det kommer odlas massa skoj där, kanske nåt som passar din mage också :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

kimsdogblogg

19 april 2015 08:23

Näää, jag är ju inte vegetarian. Endast det som faller från "de rikes bord" - alltså om matte spiller, när hon sitter här och äter.

 
Tussan & Lola

Tussan & Lola

19 april 2015 05:58

Det var ju ett väldigt stort hus! Där inne går det utmärkt att gräva ned ben året om ;) Planterar ni inga morötter föresten? Sånna älskar vi :)

http://nacka144.se/?p=20301

kimsdogblogg

19 april 2015 08:17

Morötter kommer vi nog att så i grönsakslandet, tror jag.

 
Ludde

Ludde

19 april 2015 16:00

Härligt att din matte har så många snälla farbröder som kan bygga växthus! Men, behöver hon verkligen ett sånt? Hur lång tänker hon bli? Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kimsdogblogg

20 april 2015 12:42

Växthus är livets krydda, säger matte.

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

22 april 2015 16:07

Det är dessa tider nu, gräva och så och till bloggen hinns tiden knappt till. Samma här. Snyggt växthus.

http://hanskhjo.blogspot.se

kimsdogblogg

26 april 2015 17:41

Ja, matte är så glad över växthuset.

 
MiaMIaMIa

MiaMIaMIa

27 april 2015 03:45

Kika gärna in och läs min blogg vetja!

miamiamia.bloggplatsen.se

Vi är en familj som är inne på tredje tävlingsåret. Vi startade med sporten hösten 2012. Vi har 6 hundar som vi träna och tävla i barmark tillsammans hittills.

Är en familj med ett stort hundintresse. Vårt liv kretsar kring våra 6 hundar. Vi tycker att det är en rolig sport att hålla på med på fritiden. Det gyna hälsa m.m

Hundintressen har jag haft sedan jag var barn. Det är det jag älska att göra på fritiden. Hundarna förgyller min vardag. Som kretsar en hel del kring våra hundar.

Jag är född – 1970. Lever med min man och våra två barn och våra 6 hundarna. Hundarna är vårt liv. Utan dessa underbara varelser vore inte livet ett liv.

Min bror kom in på ett bananskal ler. Det tycker vi att det är roligt. Så han har ett intresse tillsammans med oss.

Vi har en stuga uppe i Sälen som vi bruka tillbringa mycker tid. Både sommar och vinter, På vinter kör vi mycker med hundar med släde så mycker vi kan då. På sommaren kör vi mycker kickback och cykel m.m

Mitt andra intresse är ridsport. Jag rider två gånger i veckan. Jag tävlar i hoppning och dressyr m.m Är nöjd med mina palcerningar. Har ridet sedan jag var barn. Kommer fortfarande att rida och tävla om hälsa tillåter detta.

På min fritid så håller jag på för det mesta med våra hundarna och hästarna.

Jag har en sysselsättning genom kommunens psykatrin är där mindre halv tid.
Det passa mig utmärkt att har det så.
Så jag har fullt upp ändå m.m

Sedan är det min familj som jag tillbringa mycker tid med tillsammans också.

Har det till godo!

Läs min blogg vetja !

miamiamia.bloggplatsen.se

Jag skriver om våra tävlingar med våra hundar, om allt m.m

Skriv vad ni tycker m.m Jag tåler för det mesta !

Vad tycker ni om detta inlägg som jag har skrivet ?

Vad vill ni att jag ska skriva om m.m.?

/ Mia.

E-mail: mia2@home.se

Mobil:

http://miamiamia.bloggplatsen.se

kimsdogblogg

3 maj 2015 08:16

Kul! Vad är det för raser du har? Vad tävlar du i för gren?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Skapa flashcards