Alla inlägg under september 2014

Aj!

Av kimsdogblogg - 25 september 2014 09:52

 


Kolla vad jag hittade i min trädgård! Jag försökte buffa med nosen på den, men den stack mig.


 

Det var en hemskt introvert gynnare. Jag la mig brevid för att få den att förstå att jag inte är farlig, men den vägrade att kommunicera.

Av kimsdogblogg - 19 september 2014 17:51

... att jag ska passa mig för bilar. Det gjorde inte den här grodan. Se hur det gick.


 

Av kimsdogblogg - 15 september 2014 10:50

Nu har vi avslutat vallningen för i år. Kvällarna börjar att bli så mörka, så man ser inte fårskallarna på kvällen  längre. Förresten vad spelar det för roll, man kan väl springa runt och roa sig ändå.


Här är några i gänget. Alla var inte med denna kväll och matte hade inte med kameran alla gånger.

 

Den vackra bruna border collien är jag. Och den tomma stolen är mattes.


Just som matte och vår fröken höll på att förklara mig som ADHD-hund och total obildbar, tog jag ytterligare ett steg framåt i min utbildning. Så nu kanske det blir en fortsättning.

Av kimsdogblogg - 10 september 2014 08:11


Nu är det åter tillåtet att springa lös i skogen, självklart med matte-kontakt; men inte nödvändigtvis med koppel på. Härligt! Då kan jag göra av med lite överskottsenergi.

Tyvärr finns det en del faror som lurar i skogen. T ex har dumma människor lämnat kvar en hel del gammal rostig taggtråd. Jag sprang rakt på en dold tråd och rev upp ett sår på näsroten och på sida och bog. Matte sa att det var rena turen att inte ett eller två ögon skadades.

 

 

Jag skrek till av förvåning och av smärta. Matte undersökte och klappade om mig, så det kändes lite bättre. Jag undrar hur de vilda djuren gör, när de skadas. De har ju ingen matte som tröstar eller sköter om såren.

Skapa flashcards