Alla inlägg under april 2012

Av kimsdogblogg - 18 april 2012 16:19


Jag har sagt det förr, jag säger det igen: Min lill-matte är knäpp!


 


(Killen till höger i hennes knä är Benny, min brottarkompis)

Av kimsdogblogg - 17 april 2012 18:27

   


Min reserv-mamma finns inte längre, nu få jag klara mig själv.


   

Jag minns henne med glädje...


 

och jag minns allt roligt vi hade och så trötta vi blev efter all lek.


Ha det bra i hundhimmelen Smilla!

Av kimsdogblogg - 13 april 2012 07:49


   

Min reservmamma, Smilla, har varit lite skruttig på sistone och inte haft så bra aptit. Hon har börjat att bli ganska mager och dricker mycket vatten, så matte började att misstänka att det var något allvarligt som hon led av.


I förgår tog Smillas matte henne till farbror veterinären och förmodligen har hon en tumör i lungan, alternativt en lunginflammation. De kunde inte se så bra på röntgenbilderna.


Smilla är ju 10 år nu och hon har sin tidigare sjukdom, akromegali, att dras med också, så det ser inte så bra ut. Matte är också lite nedstämt just nu, jag får göra mitt bästa för att muntra upp henne.

Av kimsdogblogg - 9 april 2012 17:01

    

Det är jättemånga som stannar oss och frågar vad jag är för ras. När matte berättar att jag är en border collie, så säger nästan alla: ”Jaså, jag trodde de var svarta och vita.”


Så nu vill jag bara passa på att berätta att vi faktiskt kan vara vilken färg som helst, bara inte för mycket vitt. Min vackra bruna färg heter sobel och det finns massor att colliehundar som har den här färgen. Förresten säger matte att hon inte tagit mig för mitt utseendes skuld, utan för att jag är just Kim och hon älskar mig precis som jag är. Så det så!

Av kimsdogblogg - 6 april 2012 07:43

 

  Nyss var vi på Gotland i vår lilla stuga. Det var jättemysigt! När det är så där litet, så är det mycket lättare att komma åt att pussa på matte.


 

Gott om pinnar fanns det.


 

Stundtals blåste det så mina öron stod rakt upp.


 

Och så fanns det stenbrott med jättekallt vatten i.


 

Här är jag på den västra kusten. Bakom mig syns Lilla Karlsö.


 

och så var vi en sväng på Sudret med den enris-beklädde högslätten.


Matte ser till att jag blir allmänbildad.



Skapa flashcards