Alla inlägg under september 2013

Av kimsdogblogg - 19 september 2013 14:01

Åter igen är vi på Gotland. Matte säger att hösten är bäst här och jag tänker inte säga emot.


 

Jag har fått en egen bänk, som matte får sitta på också. Här satt vi och njöt av solnedgången i går kväll.


 


Höstfärgerna passar så bra till min päls.



Min faviritbro. Här sitter måsarna på räcket och jag kan rusa fram och skrämma upp dem.


 

Jag håller min kropp och mitt psyke i topptrim

 


Omväxlande med absolut avkoppling

 



Livet är dödsskönt

   

   


Man har ju sina behov...

 




Av kimsdogblogg - 14 september 2013 19:08

- för den här gången.


Jag har ju, än så länge, räknats som ”klassens buse”, eftersom jag är så het av mig. Fåren har redan, när de sett att det är min tur, börjat att skena. Men då, i onsdags, var det som om det tändes ett ljus, jag insåg plötsligt vad matte begärde av mig.


Nu förstår jag! Tänk om matte hade sagt det med én gång. Jag ska alltså inte rusa fram och sprida flocken. Jag ska försiktigt smyga fram, så att fåren sakta rör sig framåt. Lugn matte, jag fattar nu!

     

På dessa bilder har jag säkerhetslina, det hade jag inte i onsdags. Jag lirade på fri tass så att säga.


      

Sista turen, gjorde jag så bra ifrån mig, att vi fick spontana applåder, det har aldrig hänt förut.Och vår fröken berömde både matte och mig. Matte har varit glad hela veckan ända sen dess. Tänk att det ska så lite till för att glädja henne.


 

Här ser ni en av de andra vallarna, det här är Fanny, som kopplar av mellan passen. Söt tjej förresten!


Nu gäller det bara att hålla kunskapen vid liv. Är det någon, som har några förrymda får?

Av kimsdogblogg - 10 september 2013 16:44

 

Nu är vallningen snart slut för den här gången. Matte tycker inte, att jag är så duktigt på det här med att samla in fårskallar, hon säger att jag är alldeles för snabb, men det är mitt sätt att jobba, hon får väl vänja sig, vet jag.


I söndags var vi med i rallylydnads-KM. Matte skötte sig så där. Hon sprang där hon skulle gå, hon klappade mig på plan och en massa annat klumpigt. Hon har inte nerverna under kontroll som jag har. Plus att hon trampade mig på tassen och petade mig i ögat. Klumpigt! Nå jag, hon är ju i alla fall snäll.


Vi håller även på med att bli bäst på agitily. Det är superkul, här får jag användning för min ovannämda snabbhet samt styrka, och smidighet. Passar mig kanon!


 

Däcket - nema problema


 

Jag börjar bli riktigt snitsig på slalomen, nästan som proffsen.


 

   

Tunnlar är  lattjo


Det här är en favorit

 

Man måste vara på topp hela tiden.

 

 

Och minst en tass på röda området både upp och ner.


 

 

Det här blåa repet är en bit av en ankarlina, som matte fixat åt mig. En favorit, att få leka med det, är min bästa belöning. Godis går förstås också bra.



Av kimsdogblogg - 3 september 2013 09:12


I går började vi gå ut med Frasse igen. Han har haft sommarlov och inte behövt vår hjälp under sommaren. Men igår var det åter dags. Det var jättekul att träffas igen, matte säger att Frasse har blivit så mogen och förnuftig, fast jag tycker att han börjar bli lite ”gubbig”.


På vår promenad var Lina med också, hon är jääääättegammal, 13½, men pigg för sin ålder. Fast hon börjar bli lite grå om nosen. Men då passar hon ju bra med Frasse i mogenhet, he he!



 

Här ser ni promenadgänget, fast golden retrievern är egentligen Elsa; men Frasse är ju av samma ras, så den här bilden får duga som illustration. Lina är hon som är svart med gråa tinningar.

Skapa flashcards