Alla inlägg under november 2012

Av kimsdogblogg - 26 november 2012 16:57

    

Ibland tar matte med mig till en ”hundskola”. Det är lite tjatigt, eftersom matte går runt, runt med mig i cirklar, i fyrkanter och backar och går små sidosteg i det oändliga. Det verkar lite oplanerad och överspänd, man kan undra om hon har en släng av ADHD? Hon förväntar sig dessutom att jag ska följa med vid hennes vänstra sida hela tiden; när jag mycket hellre skulle vilja springa runt och lattja med de andra hundarna. Ganska planlöst verkar det; men vad gör man inte för att göra henne glad.


Mycket roligare är det före och/eller efter, för då brukar jag få leka med min förtjusande Bessie.

   

Här ser ni hur roligt vi kan ha det, när vi själva får bestämma. Tyvärr var klockan så mycket, att det hade blivit ganska mörkt då.


   

Ia eller HSB (hon som bestämmer)


   

Här delar Ias hundar med sig till mig också


   

En svart, söt, ungdomlig och krullig tjej, bara 9 månader. Rena lammköttet!


Hej, svejs!





Av kimsdogblogg - 21 november 2012 17:55

Matte säger att jag är vackrast i soluppgång och solnedgång.  

och att jag har så vacker päls

 

 

Vem bryr sig?


Huvudsaken är att man mår bra inuti

 

 

    

och tycker att livet är härligt


 

Jag kan faktiskt sitta stilla också - ibland


Av kimsdogblogg - 18 november 2012 08:00

I veckan fick jag min 1-årsspruta. Jag hoppade själv upp på behandlingsbordet och veterinär-tanten tyckte att jag var duktig.


   

Det gjorde inte alls ont att få en sån där liten spruta, jag märkte det knappt. Nu klarar jag mig ett tag till, utan att bli sjuk i diverse hundkrassligheter.


Av kimsdogblogg - 15 november 2012 08:27

 I går, medan matte tvättade bilden, passade jag på att parfymera mig. Jag hittade en hög med bajs (människorbajs påstår matte), som jag rullade mig noga i. Sen doftade jag alldeles ljuvligt.

   

Matte stod länge och nosade i luften, vidare under sina stövlar, sedan på sina byxor och händer; men hon fattade inte att det var jag som vällukten kom ifrån. Inte förr än hon skulle klia mig bakom öronen reagerade hon, men inte som jag väntat mig. Hon uppskattade inte alls att jag hade parfymerad mig i polisongerna, som jag trodde. Och det fast hon själv brukar spruta vällukt bakom öronen. Hon till och med rynkade på näsan och utstötte några konstiga äcklade ljud.


Matte brukar säga, att man inte ska schamponera hundar i onödan, eftersom det tvättar bort det naturliga hårfettet och gör pälsen mer mottaglig för smuts. Men hon verkar inte stå för den åsikten. Hon beordrade mig att bums hoppa i badkaret, vilket jag vägrade. Då lyfte hon upp mig och nästan slängde ner mig – mest på grund av att jag kastade mig runt i famnen på henne för att undslippa ett öde värre än döden. Sen klädde hon av sig i bara trosorna och hällde äckligt dam-luktande schampo i min fina päls.


   

Två gånger fick jag utstå den behandlingen. Sedan sköljde hon min päls i det oändliga. Och skrattade dessutom åt mig och påstod att jag såg så löjligt tunn och klen ut, när jag var blöt. Mycket får man stå ut med!


Nu går jag i kring och luktar som en bordell. Man får ju skämmas, tänk om jag möter något snyggt. Hon kommer ju att tro att jag just har klivit ut ur garderoben. Suck!

Av kimsdogblogg - 10 november 2012 14:41

 ... men jag är inte als så säker på, att jag tycker att det är så bra.


 

Hon har fortfarande ont i axlarna sen Simson och jag levde rövare på Gotland. För att slippa att fresta på axlarna i onödan, har hon köpt ett bälte, som hon sätter fast kopplet i när vi går ut. Särskilt när vi tar med Frasse, så har hon det på sig. Frasse är ju också ganska pigg på att rycka i kopplet.


 

Men inte nog med det, när jag är som allra piggast, sätter hon på mig en nosgrimma. Om nosgrimmar tycker jag inte! Som väl är, tar hon bara på den ibland, när vi går längs vägen t.ex Jag är lite pigg på bilar, som kör fort . Eller när sistnämnda Frasse och jag har roligt. Man kan ju inte vara perfekt.


Annars brukar hon minsann skryta med att jag är så duktig, men det där med nosgrimma är i alla fall lite fusk, om jag får uttala mig.



Av kimsdogblogg - 6 november 2012 10:05

 Det är inte klokt vad man får stå ut med.


I morse hämtade vi husse på Arlanda, när man kom hem från New York. Matte fick för sig att vi skulle ta en promenad mitt under inflygningen. Vilket oljud, man behövde ju hörselskydd.

   

(Det var ganska mörkt, så jag syns knappt)


    

 

Tur att man är så lugn och behärskad. (Här har matte fattat att man kan använda blixten).

Av kimsdogblogg - 3 november 2012 16:49

En lugn dag. Bara lite träning med matte. Hon börjar bli riktigt följsam.


 

När vi kom hem tog vi det bara lugnt och gjorde inte så mycket. Det måste man också ge sig tid att göra (inte göra) ibland.

Skapa flashcards