Direktlänk till inlägg 11 april 2015

Jag är ingen stadshund...

Av kimsdogblogg - 11 april 2015 08:04

 

Här går jag en promenad med mattes valpar.


Det här med att gå i koppel är inget jag gillar – gå med barnvagn och leka med minimala människovalpar. Nä, roligare saker finns.


 

 Jag trivs bättre, när jag kan sitta under korkeken och lukta på blommorna. Jag vill kunna springa fritt på stranden eller valla fåren. Eller bada i havet och rulla mig i det härliga gräset.

 
 
Ludde

Ludde

11 april 2015 09:10

Nog är det bra mycket skönare att vara ute i naturen än att gå i stan. Visserligen finns det många spännande dofter men inget som går upp mot ett rejs på stranden. Det där med att valla får låter väldigt spännande. Jag har bara vallat älgar ett par gånger, men bara så att dom skulle gå sin väg. Man vill ju inte att dom ska skrämma matte occh husse... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

11 april 2015 17:00

Hjo-Hjo är väl inte heller någon riktig stadshund - Hjo är litet. Undrar hur han skulle uppträda på Göteborgs gator.

http://hanskhjo.blogspot.se

 
Laika

Laika

11 april 2015 21:18

Jag vill också ha nära till naturen och kunna springa i skogen och på stränderna. Att hitta någonstans att kissa mitt i storstan är svårt och inget jag uppskattar. Tur att vi bor en liten bit bort och har våra naturområden så nära :D Du har ju typ en egen ö kan man väl säga, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

kimsdogblogg

14 april 2015 21:34

Jo, fast jag får ju lov att dela med mig till andra hundar också - ffa på sommaren.

 
Kasper

Kasper

12 april 2015 00:23

Jag håller med dig helt och fullt! Gator och sånt i stan - jag hatar det! Blir bara stirrig.
Nä, man ska bo på landet, rulla i gräs, rejsa vid sjön, och käka blåbär när dom så småningom kommer. Och smultron och sånt... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

kimsdogblogg

14 april 2015 21:33

Blåbär! Du måste ju bli alldeles blå i pälsen då :-)

 
Tussan & Lola

Tussan & Lola

19 april 2015 05:43

Vi vet knappt var staden ligger... Stranden hittar vi till själv, där har vi frihet och husse får knäppa bilder på oss hur mycket han vill. Rulla i gräset då är vi som lyckligast :) Den där mjuka stranden såg inte så tokig ut... Våran är snart framme den med :)

http://nacka144.se/?p=20364

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Skapa flashcards