Alla inlägg under maj 2015

Av kimsdogblogg - 19 maj 2015 16:30


Det regnar här på ön. Så mycket att bönderna inte kan så, för då kör traktorerna fast i den gotländska leran.


 

Själv håller jag mig ovanför ytan, genom att hoppa upp på den här stora stenen, som matte lagt på hörnan. Eller… egentligen var det grannen med traktorn som la den här på mattes direktiv.

Av kimsdogblogg - 12 maj 2015 18:28


 

Om vi är ute med människovalparna, så vaktar jag dem så att inga, varken obekanta människor eller hundar kommer och tar dem. Då får de passa sig noga.

 

Den här hunden vågade inte röra sig, den stod blixtstilla, när jag vaktade.



Av kimsdogblogg - 8 maj 2015 08:38


 

… min matte är så tråkig just nu. Hon bara håller på i sin älskade trädgård. Jag då?

Fast jag måste ju erkänna att det är fint här nu. Kolla själv!


 

Persikoträdet har just blommat över.


 

Svalörten gör att gräsmattan är mera gul än grön.


 

Nåja, hon kommer väl så småningom att minnas mig också.


Av kimsdogblogg - 3 maj 2015 08:11


Matte står bara och pratar och bryr sig inte om mig. Vad ska då en stackars hund ta sig till? Jo, man roar sig väl själv, vet jag.



 

Skapa flashcards