Alla inlägg under augusti 2013

Av kimsdogblogg - 29 augusti 2013 07:33


Min lill-matte har fått en valp i söndags – en hona. Söt som socker. Nora ska hon heta.

   



Kolla vilka gulliga tassar. Helt oanvända.

 



Lill-matte är lite blek och sliten, men hon repar sig nog snart, så hon kan leka med mig igen. Och nu finns ju en till, som kan leka. Snart i alla fall.  

 


Fast det är bara matte som har fått se henne, jag får nog vänta ett tag till


Av kimsdogblogg - 21 augusti 2013 07:55


Min husse är jättesnäll. Han är dessutom duktig och lättdresserad samt älskar att leka.

   

Tyvärr är husse inget vidare på agility, det är bara jag som är duktig på att hoppa. Här ser ni i alla fall, hur högt jag kan hoppa (relaterad till tidigare bild) om ni jämför med husse.



   

Jag har lärt husse att kasta pinnar. Här ser ni hur duktig han är. Jag får springa jättefort för att hämta hem den till honom igen.



   

Här kommenderar jag "sök pinnen".



   

Men ibland får jag hjälpa honom.



   

Det är ju jag som är experten.



   

Fast han tycker det är roligt.


   

Det är arbetsamt och svettigt att dressera husse, ibland måste jag faktiskt ta igen mig i skuggan en stund.

Av kimsdogblogg - 9 augusti 2013 20:14



Matte och jag jobbar i team. När vi skulle fota mattes valps gravida mage, fick jag ligga i och hjälpa till för att det skulle bli lite liv i bilderna.


     

     

Tycker att matte nog fick till lite bra bilder. Måste ha varit tack vare min medverkan, även om jag inte var med på alla.


   

  

   


Av kimsdogblogg - 3 augusti 2013 19:54

Härom dagen var matte och jag med ett gäng hundar i ett stenbrott och testade att jobba som räddningshundar. Det var sååååå roligt. Vi fick gå in i mörkar tunnlar, klättra över lösa sprängsten i olika storlekar, Krypa genom trånga rör – de där, som man har på agility är bara blaha blaha. Sen fick vi gå upp för smala stegar och hoppa på taken mellan arbetsbodar och gå över massor av cementsuggor, som stod tät, tät. Så tät att vi fick gå uppe på den smala kanten på dem, en ren balansövning. Däremellan sprang vi upp och ner i stora stenhögar.


 

Tyvärr hade inte matte, dumhuvudet, med sig kameran, men här är en annan bild på mig och Simson i ett stenbrott.

 

Och jag var jättetuff! Jag blev inte ens rädd, när de hissade upp mig i en sele och jag fick hänga en bit ovanför marken. Detta var för att se om vi skulle klara av att bli nedhissad från en helikopter.


Slutligen fick vi pröva på att hitta en människa, som gömt sig bland en massa rotvältor. Det var fantastiskt spännande.


Men sen, när vi kom hem, så sov jag mycket djupt och länge.

Skapa flashcards