Alla inlägg under april 2013

Av kimsdogblogg - 27 april 2013 17:43

 


Här brukade jag leka med mina kamrater. Vi racade på isen och hade hur mycket plats som helst. Nu är isen borta, var tog den vägen? Här finns bara en massa kallt vatten. I kanten ligger en massa små iskristaller och låter frasigt i vågskvalpet.


 

Så här ser iskristallerna ut, om matte tar upp dem i handen.

Av kimsdogblogg - 19 april 2013 07:01

Matte måste öva på sin hemläxa, så då försöker hon bl a framställa min tankar. Och visst, hon har rätt...


 

Vi har en blåmes utanför fönstret, som alltid vill äta av vår fröboll


 


Jag saknar Simson. Tänk om han var här på Gotland nu, va vi skulle leka och busa. Precis som vi gjorde, när vi var här i höstas.


 

Det finns en massa gravänder på stränderna här nu. Jättekul att skrämma upp dem, fast då får jag tåla lite skäll från matte också.


 

Man får tänka på sig själv, nu när matte bara sitter och pluggar.


Visst tänker jag på ovanstående, fast hon har faktiskt missat en massa av mina övriga tankar. Jag tänker en hel del på godis, söta tikar och pinnar också.


Av kimsdogblogg - 17 april 2013 21:41



 

Matte hittade de första fästingar på mig i dag, närmare bestämt tre stycken små plågoandar. Det är inte klokt, knappt har vintern släppt sitt grep om oss, så ska vi dras med de här små äckliga djuren. Hoppas att matte köper ett fästinghalsband till mig snart.

Av kimsdogblogg - 16 april 2013 20:14

Nu har jag börjat skolan. Jag går första klass i rallylydnadsklassen. Det är jättekul att träffa klasskompisarna. Särskilt tjejerna förstås, det är många i min klass. En av dem är en collie-tjej, hon är otroligt söt. Jag ska be matte ta en bild på henne nästa gång.


 

Här ser ni min fröken. Fröken är snäll och hon hittar på en massa roliga övningar. Jag visade min följsamhet, när hon prövade att gå med mig.


Vi fick även hemläxa – vi ska träna på ”att sitta framför och sedan runt matte i en högersväng”. Jag klarar ju det här galant; men matte behöver nog träna lite. Likadant när det gäller svängar, så ska hon träna på att göra svängen snävare. Men hon är ganska läraktig, så det blir säkert bra. Hon lär sig snabbt.

Av kimsdogblogg - 13 april 2013 07:35

 ...fast inte den där Kim.


Kim är ett namn som just nu nämns i hela världen. Alltså inte jag, utan den där Kim Jong Un. Matte säger att han är en jättebebis; inte vet jag men han ser inte snäll ut.


Dessutom är han dålig på att ta hand om sin flock. Alla flockledare måste se till att hela flocken får mat, men det lär visst vara många valpar där borta där han bor, som svälter.


Han själv däremot, verkar ha ätit lite för mycket, för han sägs lida av diabetes och hjärtproblem trots sina unga år. Enligt legenden är han sportintresserad, främst basket; men det verkar som han mest tittar på sporten, inte utövar den själv. Hans käraste leksak är en jättestor smällare, en så kallad atombomb. Om smällare tycker jag inte.


Han borde nog ta efter mig. Motion i skogen och lek med kära kompisar, pinnar och bollar samt måttligt med godis är det som håller kropp och knopp i trim. Dessutom borde han vara lite mer noggrann, när det gäller att umgås med grannar. Vill man ha vänner, måste man själv vara en vän säger matte.


 

Motion och kamratligt umgänge är bra. Här är det Simson och jag som leker.


Jag brukar vara ganska stolt över mitt namn, men just nu är det lite pinsamt att presentera sig som Kim. Hoppas att han skärper till sig snart.


Av kimsdogblogg - 8 april 2013 18:00

Ett användbart trick, som matte använder, när vi ska åka rulltrappa. På detta vis slipper vi de nerkissade hissarna. Kolla! (PS Husse har fotat, så det är sisådär med skärpan).


Först säger matte att jag ska sitta kvar

 



Sen går hon iväg

 



Och så ropar hon in mig

 



Och så: Hopp!

 



Sen gäller det att matte håller i ordentligt

 



En liten kram är ju inte helt fel

 



Hoppas ingen hund ser oss

 



Bäst att hoppa ner innan någon kommer och ser mig

 

Av kimsdogblogg - 4 april 2013 18:41

 Inte för att jag bryr mig; men nu verkar det som om vintern lider mot sitt slut.


    

Matte däremot hon börjar att bli piggare. Jag ser typiska tecken, i stället för att gå länga promenader i naturen, så är hon mera på tomten och beskär och sånt.


Det går väl bra det också, jag får ju springa som jag vill då, men det blir mindre trevliga hundmöten, eftersom vår tomt är inhägnad och inga hundar kommer in hos oss.


Skapa flashcards