Alla inlägg under juli 2014

Av kimsdogblogg - 31 juli 2014 07:11

 


Mattes barnbarn, Emelie, har bott hos en dryg vecka nu. Hon är lika tokig i att bada som jag. Från början var hennes kompis med, men hon har åkt hem, hon skulle vara hundvakt. Sånt är ju viktigt.


Just nu har jag spring-förbud och får bara gå lugna, korta promenader. Någon dum människa har krossat en flaska mellan stenen på stranden. Jag såg den inte, så jag skar mig i framtassen. Första dygnet blödde det mycket och jag lämnade spår efter mig på golvet hemma. Såna människor har jag ett och annat att säga.



   

En tröst att ha Emelie här, hon är rolig att leka med. Ibland drar jag henne med hjälp av svansen. Hon behöver hjälp, om hon ska hänga med mig.

Av kimsdogblogg - 29 juli 2014 09:48


Titta vad jag hittat på stranden...


 

- en boll.


 

Den bara låg där på en ödslig del av Hall-stranden.

 

Den har nog legat där sen förra sommaren.



 

Tyvärr håller den inte för mina tuffa tag.

Av kimsdogblogg - 13 juli 2014 19:50

 

Matte ska åka till fastlandet en vecka och jag kommer att sakna henne. Hon säger att hon kommer att sakna mig, det är ju en tröst.


 


Jag blir ensam med husse och han är ju snäll. Då blir det långa promenader. Han är inte lika sträng som matte, honom kan jag lura vart jag vill.



  


Av kimsdogblogg - 9 juli 2014 21:12

Jag har kommit på världens grej.


Nu då det är så varmt, är det ju skönt med kalla bad och matte brukar ta mig till havet och låta mig bada varje dag. Men i dessa heta dagar räcker det inte riktigt med ett enda dopp. Jag vill helst ha fri tillgång till bad dygnet runt. I alla fall på dagen, då det är som varmast.

 

Därför brukar jag kasta mig i mattes trädgårdsdam, så fort hon tittar bort. Utroligt skönt! Guldfiskarna, salamandrarna och paddorna brukar inte genera mig, vi får plats alla ihopa.

 

Tyvärr förstår inte min matte värdet med att kunna bada i fiskdammen, utan hon brukar bli ganska förbannat på mig. Jag förstår inte varför???

Av kimsdogblogg - 8 juli 2014 17:37

Jisses, va varmt det blivit! Man får se till att bada frekvent och vädra slipsen ordentligt.

 

Tack o lov brukar husse- och matteskapet också tycka om att svalka sig vid havet. Här badade vi, både matte och jag, medan husse, den klanten, skulle ta kort på oss och fixade inte det visade det sig, när vi kom hem och matte skulle titta på bilderna. Matte blev lite grym, det var första badet i år och den som känner matte, vet att hon inte badar i första taget.


   

Jag brukar rulla mig i tång eller annat väldoftande efteråt, det gör inte matte.


   

Sen hittade jag en boll, som jag förvandlade till sina ursprungsdelar. Kolla min snits, när jag håller bollen med tassarna.


På det hela taget en lyckad dag.


Av kimsdogblogg - 5 juli 2014 22:06

 

Redan när vi för ett halvår sedan flyttade in i vårt nya hus, så annekterade jag denna plats under trappan. Här kan jag hålla koll på alla som kommer och går. Ingen kan smita förbi osedd. Samtidigt känner jag mig trygg och säker för här kan inte himlen ramla ner över mig. Matte var snäll nog och la ut min säng också tillsammans med vatten- och matskål. Det här är min höna!

Av kimsdogblogg - 3 juli 2014 10:01


Vi har turistat lite. Vi åkte till Fårö, närmare bestämt Ryssnäs.



  Det var en fasligt massa fåglar där. En del av udden är reserverad åt fåglarna fram till mitten av juli, men resten räckte gott åt mig ändå. Fågellivet är öronbedövande på den delen av udden. Hör själva!


 

Här släppte matte mig lös, så jag fick rejsa lite på stranden och doppa magen i det härligt kalla vattnet.


 

Matte säger att det är bra för mina tassar att springa här, det fixar kloklippningen alldeles automatiskt.


 
Naturligtvis måste jag posera på en sten. Vad gör man inte för att hålla matte på gott humör.

Skapa flashcards