Alla inlägg under juni 2014

Av kimsdogblogg - 30 juni 2014 21:06

Här ute på landet finns en massa roligt att göra. Bonden, som har marken runt vår tomt har slagit höet och lagt upp det i stora balar, som man kan hoppa upp på.


 


Här ifrån ser man nästan ända till Marianelund - eller i alla fall till Hellvi kyrka.

Av kimsdogblogg - 29 juni 2014 10:37

 


Matte och jag har varit på en trip till vår lilla strandbod i Klintehamn. Den är så liten, så matte är tvungen att ta det lugnt och koppla av, för där finns inget annat att göra än läsa en bok, , äta gott, lyssna på radio och gå låååånga promenader. Och långa promenader gillar jag.


 

Havet är så härligt här

  

Det är höga klippor här, den där lilla pricken en bit bort på stranden är jag



Vi gick bland annat längs stranden under klintkanten vid Högklint och Rövar-Liljas håla. Det finns en ganska hög klint där samt massor av sten. Matte har en förkärlek för att gå på stranden och leta speciella stenar. Vad som är speciella stenar, vet hon bara själv. Husse säger att matte kan man släppa av på en strand tidigt på morgonen och när man fram åt kvällen kommer tillbaka för att hämta henne, så går hon fortfarande med rumpan i vädret.


Men spelar roll,hon får leta stenar bäst hon behagar, bara jag får springa i vågskvalpet och leta en och annan pinne, som flutit i land.

Av kimsdogblogg - 20 juni 2014 19:20

Här om dagen, när vi gick den vanliga morgonturen ner till kalkbrottet, lydde jag inte matte, när hon ropade på mig. Jag brukar få gå kopplat ner till Hideviken och när vi kommer till brottet släpper matte mig, så jag får rusa av mig lite. Sen, när jag har sprungit av mig det värsta, är jag lite lugnare och brukar lyssna på vad matte säger.


Men denna morgon lyssnade jag inte, när matte ropade. Det berodde inte på att jag inte hörde och inte ville göra som hon säger. Nej, det var så att jag hade fått en speciell vittring i näsan. Man ska följa sin noskänsla och jag sprang efter luktspåret och vet ni vad jag hittade? Två snygga sötnosar. Helt nakna dessutom!


Med min känsla för att samla ihop och flytta flocken till matte, lyckades jag nu att få brudarna med mig till henne. Gissa om hon blev snopen, när hon såg vad jag hade hittat?


 
  


Strax därpå kom en bil, som hade passerad oss ett par gånger, när vi gick på vägen. Den stannande och ur den hoppade en glad husse och matte.

-          Åh, tack för att ni har hittat våra små tjejer!

Sen satte han på dem kläderna.


 


Men då var matte, min alltså, tvungen att erkänna att det inte var hon utan jag, som hittat dem. De berömde mig mycket och jag fick en godis av dem.

-          Asch, ingen orsak!

Jag gjorde det ju mest för min egen skuld. Men det sa jag inte, för då hade jag kanske inte fått någon godis.


 


Sen gick vi vidare mot havet, så jag kunde ta mitt dagliga morgondopp. Renlighet är en god sak, säger matte.


 

Av kimsdogblogg - 16 juni 2014 10:58


I lördags började trädgårdsveckan här på Gotland. Husse och matte tycker sånt är kul och då får jag följa med, vare sig jag tycker om det eller inte. Som tur är, så tycker jag oftast det är kul.


 

Det började i Botan (Botaniska trädgården i Visby), där det hölls tal. Det är ju egentligen mördande tråkigt, men nu råkade vi hamna bredvid en söt liten dam med krulligt hår, så då var det genast mycket roligare. Hon var lite rädd för stora burdusa hundar, så jag gjorde mitt bästa för att vara snäll, försiktig och timid. Kolla själva hur jag gjorde mig till för hennes skuld.

 

    

   

Hon föll för min oslagbara charm och vi hade mysigt den stund människorna stod och lyssnade på talet.



 

Sen gick vi runt i olika trädgården i innerstan och trots att det inte var speciellt roligt med alla rosor och fikonträd, så var det flera människor som brydde sig om lilla jag. Vissa människor vet precis vad en hund behöver, som till exempel att blir klappad på magen. Det uppskattar jag skarpt.

 


Det fanns även en katt där, men den lyckades jag inte charma, den var iskall och hård - som gjuten i sten.


 

Tyvärr fick jag inte följa med in på restaurangen, när husse och matte blev hungriga, jag fick sitta i bilen hungrig och uttråkad. Snacka om orättvisa! Hundombudsmannen hallåååå!

Av kimsdogblogg - 12 juni 2014 17:43


Jag gillar att gå länga promenader med husse och matte, särskilt längs stränderna. Man hittar så mycket roligt och användbart där.


Nu senast hittade jag bland mycket annat ett rep. Det var jättekul att lattja med och repa i småbitar.

 

 

  
   Matte tycker det är humor, att fotografera mig, när jag gör nr. 2, det tycker inte jag.

 


  

Sen hittade jag en härlig stor bräda, som man kunde fälla matte med som hämnd.

 

Bara springa på och sikta på knävecken, så fällde jag henne som en fura. Jag begriper bara inte, att inte hon fattar det roliga med brädan, den var ju jättefin.


Av kimsdogblogg - 8 juni 2014 22:14

Min kompis Simson brukar ha det lite jobbigt på sommaren på grund av värmen. Därför har hans husse tagit honom till en skönhetssalong för hundar och låtit dem klippa honom.

 

Jag känner ju nästan inte igen honom.

 

Men huvudsaken är ju att han mår bra.

Av kimsdogblogg - 6 juni 2014 21:47

I förra veckan var vi på fastlandet. Vi hälsade på I Vallentuna och där träffade jag en vacker dam...

 

som jag uppvaktade efter bästa förmåga.


Jag gjorde allt för att hon skulle tycka om mig...

         

Min gamla granne Lina kom ochville vara ed hon också.


Men sen kom ett litet yrväder...

 

och då tappade damen intresset för mig.


 

Hon tyckte han var sååååå gullig.


   

Nåja, vars! Men ett vuxet manfolk som jag, det är han i alla fall inte.

Skapa flashcards