Alla inlägg under mars 2013

Av kimsdogblogg - 29 mars 2013 21:05

 Oj, i dag har det hänt grejer, må ni tro.


Det började med att matte slängde in husse och mig i bilen och körde norrut, inte visste jag vart vi skulle. Inte då. Väl framme öppnade matte bakdörren, så jag kunde hoppa ut ur bilen. Vad tror ni mötte mig där? Det var lilla mamma! Tänk så länge sen det var, vi sågs sist. Och förresten, va snygg hon är, jag blev riktigt betuttat i lilla mamma. Eftersom vi var först på plats, fick jag leka med henne alldeles själv en god stund, innan det hände ännu mera saker.

   

Frolic-bukett



Jag hade en present med till lilla mamma, en bukett med frolic (nåt jag lärt mig av Ludde från bloggen). Hon uppskattade den mycket och åt upp hela buketten direkt.

 

 Här äter mamma på buketten


 

Mamma och jag


 

Pappa Midas


  Mamma, jag och Leo längst bak


Sen anlände i rask takt mina brorsor, Charlie, Leo och Buddy, och inte minst min pappa, Midas. Pappa har jag aldrig träffat förr, så det var mycket spännande att få se honom i verkligheten. Matte hade rätt, vi är ganska lika. Så lika att vi började bråka. Då kopplade matte upp mig och jag fick inte vara med på en stund; men efter jag lovat att bättra mig, fick jag springa lös igen och sen skötte jag mig. Lite senare var det några andra av mina brorsor, Leo och Buddy, som började gruffsa, men då kom pappa och sa ifrån: ”Nu får ni skärpa er grabbar, så inte farsan får skämmas för er.” Sen vågade ingen moppsa upp sig mot storpappa.


 

Leo


 

Buddy


Leo var störst av alla och röd som en räv i pälsen. Buddy var mest lik mamma, men han var lite knäpp, för han blev kär i Charlie, som är kastrerad. Buddy sprang och gjorde sig till för Charlie och pussade på honom hela tiden. Larvigt! Charlie var lugnast av alla och den som var mest korthårig. Synd att inte systrarna kunde komma, det hade varit kul.

 

Buddy pussar Charlie i öronene 


 

Här fick jag ligga och lugna ner mig lite, när jag blev för het


 

Mattorna och hussarna bjöds på fika, mammas matte hade snällt ställt fram vattenskålar till oss, tur för jag blev törstig av allt lekande. Jag blev så smutsig, mest av alla faktiskt, men så är jag nog också den som har störst plym på svansen, matte ville knappt klappa mig på magen på grund av det. Som tur var det en annan av mattorna som klappade mig så snällt.


   

Här blir jag omklappad av en av mattorna


 

Så här smutsig blev jag på magen


Nu är vi hemma och jag har sovit ända fram till nu. Det är kul, men jobbigt med tjocka släkten. Vill härmed passa på att hälsa till lilla mamma och hennes människor, som säkert läser detta och på detta sätt tacka så mycket för idag, det var väldigt spännande. Det tyckte matte också.


Av kimsdogblogg - 27 mars 2013 17:47

  Matte har så roligt med sin bildbehandling. Frågan är väl vad tusan hon ska använda det till.

 

Det här är på bekostnad av min heder och ära. Så här kan man väl inte se ut, om man är en riktig BC.


Av kimsdogblogg - 23 mars 2013 19:15

   


Egentligen är jag ju en ”working dog”, men för mattes skuld kan jag väl agera knähund en stund.

Av kimsdogblogg - 21 mars 2013 20:19

 Mattes lilla barnbarn håller på att lära sig prata just nu, så man vill ju inte vara sämre. Men det är inte lätt, det gäller att skilja på ”skall” och ”prata”, det är viktigt att veta skillnaden.


Så här låter jag, när jag pratar.



 

Av kimsdogblogg - 12 mars 2013 13:03

   

Jag är minsann inte den som tigger, ändå faller det ibland lite från de rikes bord.

 


Av kimsdogblogg - 7 mars 2013 17:33


Igår, när vi var ute o gick i skogen, träffade vi hela hunddagiset igen. Det är ju bara sååååå spännande! Det gäller då att framstå så trevlig som det bara går.

   

Matte skötte sig också, hon hade kameran med sig, även om det var lite svårt för henne att fota samtidig som jag drog i kopplet, men lite ska hon väl klara av medan jag sköter det sociala.

   

Av kimsdogblogg - 3 mars 2013 19:29

    

Matte ligger i influensan och orkar bara gå ut det allra nödvändigaste med mig. I övrigt får jag roa mig bäst jag kan, medan matte på sin höjd står och huttrar och tittar på mig. Måtte hon bli frisk snart.


Skapa flashcards