Alla inlägg under september 2012

Av kimsdogblogg - 28 september 2012 20:10

Matte hittar på en massa hyss. Vi var ute i skogen och då passerade vi ett jakttorn.


 

Här ser ni spegelbilden av det


  

 

 


Jag försökte följa med henne som en god hund ska göra; men det var inte lätt.


 

Nä, då är det lugnare att följa med husse.



Av kimsdogblogg - 22 september 2012 17:28

 Simson är ju lite större än jag, det är hans berner sennen-gener som gör det; men när man är liten måste man vara smart.

   

 

 

 

 

 

 

 

När Klas, Simsons husse, kastar pinnar i vattnet, rusar Simson alltid ut i vattnet för att komma först fram för att ta den. Så gör inte jag, jag stannar närmare land och väntar in honom och strax innan han bottnar rusar jag ut och snor pinnen. Det är smart det.


På land är jag snabbast, så då hinner jag undan honom. Eller så är Simson bara snäll. Simsons husse är också snäll, han tröstar Simson, när han jag har tagit pinnen.

Av kimsdogblogg - 16 september 2012 19:38

 ... har en massa barnbarn och de är roliga allihopa; men roligast är Emelie.

   

Här är vi ute o går

   

Och här låter hon mig springa så mycket benen bär. Såååå skönt! Man måste få springa av sig ibland.

 

Na, na, na, na!, Ni kan inte ta mig!

Jag är supersnabb, säger matte.

Av kimsdogblogg - 7 september 2012 09:50

Matte lyckades till slut.


 

Så här låter det, och när jag hör det, blir jag alldeles tokig.

Av kimsdogblogg - 7 september 2012 08:59


    

När min släkting Simson och jag badade i Fjättern var även Emelie med på noterna. Matte är en riktig badkruka; men Emelie vet hur man njuter av livet.

   

Simson och jag är ganska lika; men så är vi i släkt också.

   


Först kastade hon bara pinnar åt oss, så vi kunde tävla om vem som var snabbast i vattnet.

   

 

Men sen tog hon av sig jeansen och hoppade i själv också. Tufft!

    

Efteråt, när vi gick hem genom skogen, hittade Emelie en liten groda.

   

Matte tyckte att det var vackert, när ljungen blommade. Hon har en helt annan syn på vad som är livets njutningar.


 När matte spelar upp ett videoklipp med ljud från badstunden, så blir jag väldigt snopen. Jag hör ju Simson och de andra, när de hoppar i vattnet, men var är de allihopa, jag ser dem ju ingenstans, fast jag springer runt och ropar och letar??? Halååå! Här är jag! Var är ni?  

(Tänkte lägga in det, men matte klarade inte det)

Skapa flashcards