Alla inlägg under februari 2013

Av kimsdogblogg - 25 februari 2013 17:02

   

De senaste dagarna har varit soliga och matte och jag har passat på att åka skidor. Nåja, matte åker och jag drar.


Matte har en satt på mig en sele och fäst en lina till selen och en till halsbandet, sen bara står hon där och jag springer allt jag kan.


Tycker ni att det låter tungt?

     

Inte då, matte skriker hela tiden: Sakta! Stanna! Och sånt. Men det bryr jag mig inte så mycket om.



Av kimsdogblogg - 20 februari 2013 19:54

   

I dag, när vi gick långpromenad i skogen, träffade vi hunddagis. Det var en massa stora hundar och matte blev nog lite orolig; när jag inte lyssnade till hennes inkallning och i stället sprang dit. Men det gick jättebra, inget gruff alls.


Sist vi träffade dem var jag kopplad och de var lösa, så nu är vi kvitt.


De verkar ha kul på dagis. Jag skulle gärna gå där; men matte säger att det är svindyrt. Så vi får nog nöja oss med att träffa dem i skogen då och då.

Av kimsdogblogg - 17 februari 2013 09:11

 Jag gillar att skrämmas. Min specialitet är att ligga och lura platt på magen och sen plötslig hoppa upp. Det är en Border Collie-grej säger matte.

   

Men de här bilderna är lite läskiga också, tycker jag, särskild den sista. Jag – en spökhund.

 

Fast egentligen är det bara matte, som ställt kameran i fel läge.

Av kimsdogblogg - 10 februari 2013 16:28


Det är inte så, att jag glömt bort att blogga, det är min mattes fel. Hennes bästa kompis dog i veckan och hon har verken ro eller lust att hjälpa mig med skrivandet.

   

Så jag får klara mig bäst jag kan. Hälsar på kompisar och så...


Men jag kommer åter.

Av kimsdogblogg - 2 februari 2013 22:00

    

matte har "photoshop´at" mig.


Hon har börjat en kurs på högskolan, ”Digital Bildbehandling” heter den, så nu blir man sminkad och förvrängd i parti och minut.


Märkligt, jag undrar hur hon gör, men det blev ju ett ganska tjusigt idolporträtt.


Skapa flashcards