Alla inlägg under december 2012

Av kimsdogblogg - 29 december 2012 09:36

   

Det där med jul imponerar inte på mig. En massa prasslande papper och stora paket, vad är det för roligt med det? Möjligen kan jag tycka att det är trevligt med alla små godbitar, som så ofta ramlar ner från små barnafingar.

   

Och inte får jag vara med i vardagsrummet, där är det minsann portförbjudet för hundar, däremot får katterna ligga i soffan. Hur rättvist är det? Förmodligen har de inte samma klass på sin uppfostran, som jag har.

 

Hur jag än gör mig till, så är det ingen som bryr sig om mig.


Tur att man har sitt goda humör  

Av kimsdogblogg - 28 december 2012 10:09

   

Matte gör vad hon kan för att jag ska ha roligt; men det är också bra för den sociala träningen att träffa nya kompisar ibland, säger hon. Inte mig emot.

Av kimsdogblogg - 20 december 2012 19:53

 

Jag börjar faktiskt få ganska bra pli på husse, han plockar upp efter mig och dylikt. Men han är inget vidare på att gå i koppel, han drar för mycket, tycker jag.

Av kimsdogblogg - 16 december 2012 16:32


Min kompis Frasse och hans släktingar är otroliga på att vifta på svansen, att de inte får träningsvärk. Vissa viftar hela tiden utan uppehåll. Kolla här bara!

 
 

Av kimsdogblogg - 13 december 2012 13:42

    


 

Simson och jag gillar snö


Snö är ju roligt. Man kan pulsa och rulla sig i den, men det finns en och annan nackdel också. Om det är ordentligt kallt får jag hårda isklumpar under tassarna och mellan trampdynorna. Det är inte alls skönt. Kan någon tala om för matte hur hon ska hindra detta?


   

Kolla så det blir!


Av kimsdogblogg - 9 december 2012 19:10

   


... jag tycker inte att matte ska släpa hem vem som helst.

   

 

Nu har hon tagit in en hemlös liten dvärg med otidsenliga kläder, som säger: Ho, ho, ho.

   

 

 

Och som om det inte räcker med tokigheter, så har även mattes stora valp skaffat en nästan likadan. Men det tycks inte skrämma hennes lillvalp, hon verkar tycka att det är helt ok och kramar och pussar på honom.


Jag säger bara det: Människor är inte som vi hundar, de är lite eljest. 

Av kimsdogblogg - 6 december 2012 08:06


 

Oj, oj, oj! Jag undrar om hon får göra så?


 

Jag hade fått skäll om jag tagit av maten så där.


 

Fast hon är ju förståss så söt, så ingen vill väl skälla på henne.

Av kimsdogblogg - 4 december 2012 18:02

 För två år sedan installerade husse och matte golvvärme i hallen innanför huvudentrén.

  • Det bästa vi gjort, säger matte.


Tycker inte jag! Hon får väl tala för sig själv, vet jag. Jag gillar faktiskt kyla och nu är det alldeles för varmt på golvet. Ju kallare ute desto varmare på golvet, eftersom värmen är termostatstyrd. Går ju inte att ligga där.


 

Tur att matte fattar, hon har öppnat dörren ut till lilla toaletten, där det inte finns någon golvvärme. Här på det kalla golvet trivs jag mycket bättre.

Skapa flashcards