Alla inlägg under juni 2015

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15

Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland benen på dem och då ser matte riktigt orolig ut. Skönt att veta vem som betyder mest.


 

I vintras fick jag följa med ut på ridturerna, men nu då alla djuren i skogen har fått ungar, får inte jag följa med. Detta efter att jag sprang efter en hare och var borta flera minuter. Men jag gjorde ju inte haren någonting, jag bara satte lite fart på den. Motion ska ju vara bra, sägs det.


Så nu och fram till hösten får jag vänta i stallet, medan hon är ute och har roligt. Orättvist, om ni frågar mig.

Av kimsdogblogg - 7 juni 2015 09:11

 


Å hopp!

Av kimsdogblogg - 1 juni 2015 11:35

 

Alltså, jag säger då det!

Min matte bara jobbar och sliter i trädgården så här års. Jag får vara glad om jag får en (1) lång promenad om dagen. Annars blir det bara korta.


 

Men det är klart, jag får ju vara ute med henne på tomten hela dagarna och det är ju ganska skönt. Ibland har hon tid för en klapp, men mest får jag sköta mig själv. Och jag har jämt skägg, att hålla reda på henne som hon far runt. Och, och...?


 

Och vart tog hon vägen nu då?

Skapa flashcards