Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

Det gotländska vädret

Av kimsdogblogg - 19 maj 2015 16:30


Det regnar här på ön. Så mycket att bönderna inte kan så, för då kör traktorerna fast i den gotländska leran.


 

Själv håller jag mig ovanför ytan, genom att hoppa upp på den här stora stenen, som matte lagt på hörnan. Eller… egentligen var det grannen med traktorn som la den här på mattes direktiv.

 
 
Laika

Laika

19 maj 2015 19:12

Men fy, vi har likadant väder. Det bara regnar och regnar precis hela tiden. Blött och eländigt är det.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

 
Agneta

Agneta

20 maj 2015 01:27

Inte har jag några stenar att hoppa upp på. Men däremot ett bord på däcket bakom huset. Där kan jag ligga och spana! Inget regn här inte, därför ingen lera. Men vi önskar att det skulle regna mer.

http://www.boompaneta.blogspot.com

 
Mia

Mia

27 maj 2015 01:30

Hej! Mitt namn är Mia, och jag är född 1970, bor i ett hus på landet tillsammans med min man, våra barn, våra hundar m.m Jag driver en blogg om psykisk ohälsa.




Min blogg skiljer sig från andra bloggar inom ämnet genom att jag på ett öppet och ärligt sätt berättar om psykiska svårigheter utan att läsningen blir allt för tung och ledsam.

Vill gärna blogga om det här!




Jag med Aspergers syndrom, Autism, utvecklingstöning osv.




Jag har kämpat med mitt dåliga mående i hela livet och kommer förmodligen tampas med det så länge jag lever. Men i dag hanterar jag det på ett bättre sätt än jag någonsin gjort tidigare.


Tyvärr tar inte mina motgångar slut där. Utan 2003 dog min mamma.

Mammas död kom väldigt plötsligt och helt utan förvarning vilket försatte hela vår familj i chock och sorg som är väldigt svår att hantera. Jag har fortsatt att kämpa på så gått det går. Jag har svackor som kommer och går i bland mer och i bland mindre.




Men jag kämpar fortfarande på. För jag har trots allt detta fortfarande livskraft kvar. Jag tänker inte ge upp!

Jag försöker hålla en trivsam och positiv ton i livet trots att det är svårt.

Men jag har mina guldkorn i min familj, mina hundar och mina intressen m.m




Bloggen handlar ju främst om mig och vad som händer i mitt liv, både positivt och negativt. Jag är alltid öppen och ärlig i bloggen.

Jag skulle aldrig medvetet skriva någonting för att skada någon!

Jag tjänar inte heller pengar på min blogg så allt ni läser är mina personliga åsikter.

I min blogg skriver jag också mycket om attityder gentemot psykisk ohälsa och jag bloggar om psykiska olikheter för att minska tabun och sprida vetskapen om hur det är att leva med psykisk ohälsa.

Jag vill att skammen som ligger i att vara psykiskt sjuk ska försvinna och det samma gäller alla fördomar som finns kring psykiska olikheter.



För kontakt:




// mia2@home.se

http://miamiamia.bloggplatsen.se

 
Åke

Åke

27 maj 2015 07:47

Jaha ska matte börja bygga om Gotland nu... Men jag tror du gillar att ha utsikt också :)

http://www.nacka144.se

kimsdogblogg

1 juni 2015 11:31

Matte är sällan oversam. Vi är lite lika på det viset.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Skapa flashcards