Alla inlägg under mars 2014

Av kimsdogblogg - 30 mars 2014 08:25

Om jag slänger mig på rygg, så menar jag...?


 

Husse är bra på att fatta vad jag menar.


 

Av kimsdogblogg - 26 mars 2014 16:38

 

Det finns massor av trevliga promenadstråk här ikring.


Här till exempel vid Hellvi kyrka går det in en mysig stig.

   


Någon eller några har byggt denna roliga stengubbe.

 


Det finns nästan alltid något kul i skogen. Om inte så hittar jag på själv.

Av kimsdogblogg - 22 mars 2014 18:36

Det finns positiva och negativa vårtecken.


Negativt

 

Den här hittade matte bakom mitt öra i förra veckan.



Den här sjunger för matte och mig, när vi är ute iträdgården.

Det är lärkan, ett positivt vårtecken


Så i stort så överväger det positiva och jag trivs med livet.

 
 

Av kimsdogblogg - 18 mars 2014 17:12

Nu ska jag berätta om en av våra favopromenader. Här är vi ute på Asunden, en ö utanför Slite (konstigt namn Asunden, eller hur?). Vi gick runt den här om kvällen lagom till solen gick ner. 


Det finns roliga grottor man kan utforska. Ni ser mig längst borta till höger....

   



och väldoftande högar med blåmusselskal, som jag kan parfymera mig med.

 



Raukar är alltid bra att hoppa upp på, man får så mycket bättre utsikt.

 



Som alltid så passar jag på att tugga lite pinne...

 



mossiga pinnar är extra goda. Som ni ser, så har jag en lång lina på mig. Matte säger att jag ska lära mig att inte ska springa efter rabissarna (kaninerna) - det som är så roligt.

 



Då och då måste jag pusta ut lite...och njuta av solnedgången (i bakgrunden till höger ser man Slite).  

 

man kan bli trött av att rusa runt hela tiden.


Av kimsdogblogg - 14 mars 2014 09:03


Husse och matte tycker om att sitta ute i vårsolen och fika.


 

Jag brukar passa på att lägga mig på rygg, så att de kan klappa mig på magen

Av kimsdogblogg - 10 mars 2014 09:42


Nu är det i alla fall vår, även de värsta pesimisterna får ge sig. Det är dags för sköna stunder.

   

Här tar husse och jag en fika. Eller rättare sagt husse fikar, jag håller kollen.


Av kimsdogblogg - 7 mars 2014 17:25

 

De sista två dagarna har jag inte fått min dagliga ˃ 5-kilimeterspromenad. Jag är mycket missnöjd med detta. I går var matte på en anställningsintervju i Visby. Husse och jag fick sitta i bilen i en hel timme och bara vänta.


Sen var de på bokrea och storhandlade. Guuud, så tråkigt!


I dag var vi åter i Visby. Husse och matte skulle prata med någon banktant och få ekonomisk rådgivning. Herrskapet har fått lite pengar över efter husförsäljningen och tror att de är rika. Puh! Vem bryr sig. Promenader är mycket viktigare.


I morgon ska det bli fint väder, banken är stängt och ingen går väl på anställningsintervju på en helg. Då hoppas jag att det blir en lååååång promenad.

Av kimsdogblogg - 2 mars 2014 20:16

 

Här är jag med min minsta lillmatte, Tilda. Jag tycker jättemycket om henne och vi kramas ofta...


 

gnuggar pannan...


 

och pussas.


Hon är alltid så rolig och hittar på. Titta bara när vi gör konster...

 


Här visar jag en av mina speciella låd-konster: ”Sitta fint på lådan”.

 

Det här är jättesvårt, jag har tränat länge på detta.

Skapa flashcards