Alla inlägg den 16 februari 2014

Av kimsdogblogg - 16 februari 2014 07:19

Livet på en pinne


Jag har flera intressen. Dels de gamla: Springa, hoppa och valla får m.m., dels har jag de senaste veckorna börja att spåra kaniner mer strukturerad. I går ställde jag mig som en riktig jakthund och visade matte hur man ser att ”här bor en kanin”. Man lyfter ena framtassen och fixerar bohålan med blicken. Sen står man blixtstilla, tills matte kan komma och hjälpa till. Tyvärr blev matte så imponerad, att hon glömde fotografera mig.


Sen har jag ju mitt gamla intresse: Pinnar. Här ute på den gotländska landsbygden finns massor av intressanta objekt. Jag hittar dem överallt, både stora och små. Först flisar jag dem lite, sen bär jag dem stolt med mig. Matte visar en väldig respekt för mig, när hon går framför mig. Hon kliver alltid undan och skriker: Akta knävecken. Var sitter de?

     

Ovido - Quiz & Flashcards