Direktlänk till inlägg 17 december 2014

Rabbissar

Av kimsdogblogg - 17 december 2014 17:25

 

Här på Gotland har vi något som ni för det mesta inte har på fastlandet. I alla fall fanns de inte där vi bodde förut. Det är något som jag nästan alltid letar efter och nästan alltid hittar, men aldrig riktigt får tag i, nämligen kaniner. Eller som de heter här – rabbissar.


 

Jag känner att det osar kanin här


 

men den kommer aldrig fram ju


 

och åt det här hållet luktar det också


 

Jag tittar efter dem i skogen under buskar och i hålor i marken. Jag känner lukten av dem och ibland så är jag så nära så…


 

Här har någon, förmodligen en rovfågel, lyckats


 

Men så går det inte riktigt i mina fall. Fast jag springer allt jag orkar, så är de jämt lite snabbare än jag. Men en vacker dag kanske…


 
 
Ludde

Ludde

17 december 2014 23:47

Det är nog bra träning att jaga rabbisar. Mycket bättre än att valla kossor... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

18 december 2014 00:54

Men hörrödu, kaniner som är så söta! Jag har varit kompis med en sån!
Han hette Stampe.
Hos mig finns bara harar och fasaner och sånt. :)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Laika

Laika

18 december 2014 21:31

Harar har jag sett och försökt springa efter en gång, men de liksom försvinner med ett skutt åt vänster när jag höll på att ta höger... och sen är dom bara borta.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Ovido - Quiz & Flashcards